خبرهای داغ:
گزارشی از تولیدی پوشاک در قاین

بازار پوشاک داخلی در تصرف کالاهای قاچاق چینی/ مردم جنس ارزان خارجی می خرند

تولید کننده پوشاک در قاین با بیان اینکه متاسفانه مردم به دنبال خرید اجناس خارجی با قیمت پایین هستند، گفت: متاسفانه بازار داخلی در تصرف کالاهای قاچاق خارجی می باشد و این امر موجب بی رونق شدن بازار پوشاک داخلی شده است.
کد خبر: ۸۹۴۴۵۶۳
|
۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، با وجد اینکه استان ما نسبت به دیگر استانهای کشور، محروم به شمار می آید اما شهرستانهای استان پتانسیل خوبی در بخش ها و عرصه های مختلف دارند و اگر حمایت های دولتی و تلاش خود آنها باشد می توانند نقش اساسی در توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشند.

چند سالی است امام خامنه ای(حفظه الله) بر استفاده از توان و ظرفیت های داخلی کشور در همه عرصه ها بخصوص اقتصاد مقاومتی تاکید دارند.

پوشاک وطراحی آن یکی از حساس ترین و کاربردی ترین و در عین حال هنرمندانه ترین حوزه ای است با توجه به جلب نظر مصرف کنندگان با رقبای سرسختی از کشورها و فرهنگ های مختلف دست و پنجه نرم می کند و باید بازار رقابتی خود را در بین دیگر تولید کنندگان باز کند.

تولید پوشاک با برخورداری از ابعاد متعدد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی،هنری با ذائقه مصرف کننده بخصوص نسل جوان و نوجوان مرتبط است و باید تولید کننده این عرصه با تولید پوشاکی مناسب وایرانی اسلامی بتواند درعرصه های تولید، بازاریابی و فروش جایگاه مطلوبی را کسب کند.

پای سخن و درد دل یکی از تولیدکنندگان پوشاک نشستیم.

علی رضا شعرباف تولید کننده پوشاک در شهرستان قاین در گفتگو با خبرنگار بسیج، اظهارداشت: از سال 1372 در کار تولید خیاطی مشغول فعالیت هستم و مدت 5سال است با اجاره کردن تجهیزات کارگاه خیاطی در تولید پوشاک فعالیت می کنم.

وی با بیان اینکه از بسیج سازندگی ناحیه مقاومت سپاه قاین مبلغ 15 میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده ام، افزود: 5میلیون تومان سرمایه شخصی ام بود که توانستم تجهیزات کارگاه خیاطی را خریداری کنم.

شعرباف با اشاره به اینکه درحال حاضر بعد از گذشت دو سال از ایجاد کارگاه خیاطی چهار نفر به صورت مستقیم در این کارگاه مشغول کار هستند، عنوان کرد: مشکلی برای بازار فروش تولیدات نداریم ولی گاهی تداخل قیمت در تولیدات ما بوجود می آید.

وی تاکید کرد: مشکل ما در خرید مواد اولیه وقیمت تمام شده پوشاک تولیدی است و دلیل اصلی آن وجود پوشاک خارجی بخصوص چینی در بازار است و موجب بی رونق شدن تولیدات داخلی در بازار شده است.

نتیجه مطلوبی از شرکت در نمایشگاه های استانی نگرفته ام

این تولید کننده قاینی با بیان اینکه سفارش کار را از شهرهای دیگر استان داریم عنوان کرد: به دلیل کسادی بازار بعد از تحویل تولیدات ما و به مدت هزینه پرداخت می شود و این موضوع در تولیدات ما هم تاثیر می گذارد.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه های مختلفی بخصوص در مرکز استان شرکت کرده ایم اما نتیجه مطلوبی نگرفته ایم، افزود: به دلیل انبوه جنس قاچاق در سطح کشور تولیدات انبوه داخلی؛ این تولیدات با هزینه کم تولید می شود اما به دلیل فراوانی جنس قاچاق بازار فروش آن مناسب نیست.

مسئولان باید توجه بیشتری به تولید کنندگان داخلی داشته باشند

شعرباف متذکرشد: متاسفانه بیشترین اجناس خارجی قاچاق وارزان هستند و مردم ما هم به دلیل ارزان بودن کالاهای قاچاق از این کالاها استفاده می کنند و کمتر توجهی به تولیدات داخلی بخصوص در عرصه پوشاک دارند.

این تولید کننده قاینی بابیان اینکه مسئولان باید توجه بیشتری به تولید کنندگان داخلی داشته باشند، گفت: جنس تولید شده با قیمت بالا برای ما تمام می شود این در حالی است که اجناس قاچاق خارجی بازار ما را در تصرف خود قرار داده اند وبه دلیل ارزانتر بودن جنس قاچاق خارجی تولیدات ایرانی به فروش نمی رسد.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها