مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از اعلام فراخوان مقاله بیست و نهمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در سطح مراکز فرهنگی، موسسات و مدارس علوم دینی کردستان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۴۴۹۱
|
۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام حسن منتظری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: فراخوان مقاله بیست و نهمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در سه کمیسیون فقهی ـ. کلامی، کمیسیون اجتماعی و کمیسیون بانوان در بین مراکز و موسسات فرهنگی و دینی کردستان اعلام شد.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در کمیسیون فقهی ـ. کلامی در دو محور بررسی دعاوی جریان‌های تکفیری و آیات مورد استناد آنان با موضوع وجوب نبرد با تمامی کفار (اهل کتاب و مشرکین)، استفاده بدون قید و شرط از خشونت، حکم به کفر تمامی سران کشور‌های اسلامی و ملت‌های آنان از همه فرق، دارالکفر دانستن کشور‌های اسلامی، اولویت جنگ با کفار نزدیک بایستی به تهیه مقاله بپردازند.



مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه کمیسیون اجتماعی به تبیین سیره اجتماعی ـ. سیاسی پیامبر (ص) می‌پردازد، عنوان کرد: پژوهشگران و دانشجویان و علاقمندان می‌توانند آثار خود را با موضوعات سیره اجتماعی ـ. سیاسی پیامبر اعظم در رفتار با مؤمنان، سیره اجتماعی ـ. سیاسی پیامبر اعظم در رفتار با مخالفان (کفار و منافقین)، سیره اجتماعی ـ. سیاسی پیامبر اعظم در محل منازعات داخلی، سیره اجتماعی سیاسی پیامبر اعظم در تمدن سازی اسلامی و انحراف گروه‌های تکفیری از سیره اجتماعی ـ. سیاسی پیامبر رحمت به دبیرخانه همایش ارسال کنند.
وی به آیات مورد استناد در این بخش جریان‌های تکفیری نیز اشاره کرد و افزود: این آیات شامل جَاهِدِ الْکُفَّارَ وَالْمُنَافِقِینَ وَاغْلُظْ عَلَیْهِمْ (توبه ۷۳؛ تحریم ۹)، مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّار (فتح ۲۹)، وَمَن لَّمْ یَحْکُم بِمَا أَنزَلَ اللّهُ فَأُوْلَئِکَ هُمُ الْکَافِرُونَ (مائده ۴۴)، فَإِمَّا تَثْقَفَنَّهُمْ فِی الْحَرْبِ فَشَرِّدْ بِهِم مَّنْ خَلْفَهُمْ (انفال ۵۷)، قَاتِلُواْ الَّذِینَ یَلُونَکُم مِّنَ الْکُفَّارِوَلْیَجِدُواْ فِیکُمْ غِلْظَهً (توبه ۱۲۳)، فَاقْتُلُواْ الْمُشْرِکِینَ حَیْثُ وَجَدتُّمُوهُمْ وَخُذُوهُمْ توبه ۵)، قَاتِلُوهُمْ یُعَذِّبْهُمُ اللّهُ بِأَیْدِیکُمْ (توبه ۱۴)، قَاتِلُواْ الَّذِینَ لاَ یُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَلاَ بِالْیَوْمِ الآخِر (توبه ۲۹) و قاتِلُواْ الْمُشْرِکِینَ کَآفَّهً (توبه ۳۶) است.

حجت الاسلام منتظری افزود: در کمیسیون بانوان این همایش نیز به بازخوانی نقش و جایگاه زن در اسلام و مدرنیته در دو بخش نقش‌های اولیه شامل نقش مادری و نقش همسری و نقش تربیت فرزندان (جامعه‌پذیری) و نقش‌های ثانویه شامل زن و رسانه، زن و فعالیت‌های اقتصادی، زن و سلامت جسمی و روانی (خانواده و اجتماع)، رابطه اشتغال زنان و تحکیم نظام خانواده، محدوده اختلاط روابط زن و مرد و جایگاه و نقش زن در اندیشه متفکران معاصر شیعه و سنی پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه نویسندگان در نگارش مقاله آزاد هستند، اذعان کرد:، اما ضروریست مقالات فاقد هرگونه اهانت به سایر مذاهب باشد و دبیرخانه علمی همایش در ویرایش، تلخیص و چاپ مطالب آزاد است و نویسنده موظف به اعمال ارزیابی‌ها است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: مقاله بیش از ۲۰ صفحه ۳۰۰ کلمه‌ای مردود و ارائه آن به صورت ورد ۲۰۱۰ الزامی است و استفاده غیر متعارف از اینترنت از نقاط ضعف مقاله و یکی از دلایل عدم پذیرش آن به حساب می‌آید.

حجت الاسلام منتظری اخرین مهلت ارسال آثار به این همایش را ۳۰ آذر سال جاری اعلام کرد و تاکید کرد: به مقالات ارسالی بعد از تاریخ اعلام شده ترتیب اثر داده نمی‌شود و پذیریش مقالات الزاما به منزله‌ی دعوت نویسندگان برای حضور در همایش نیست.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور یادآوری کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این همایش می‌توانند آثار خود را از طریق ایمیل به آدرس الکترونیکی nfomazaheb@gmail.com و یا تلگرام mazahebeeslami@ ارسال کنند.

منبع:شبستان
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات