مصطفی برزگر
رزمندگان سپاه اسلام با خودگذشتگی عملیات بزرگ محرم را صورت دادند که برگ زرینی دیگر از تاریخ سراسر با عزت کشور اسلامی ما رقم خورد.
کد خبر: ۸۹۴۴۴۹۰
|
۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سپاه ناحیه دهلران هر ساله با برگزاری مراسم گرامیداشت عملیات محرم، یاد و خاطره رزمندگان اسلام به خصوص حماسه آفرینان این عملیات را پاس می دارند

  این مراسم ، با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، فرمانده سپاه امیر المومنین(ع) استان ایلام، اقشار مختلف مردم و مسئولان این شهرستان در دژ مقاومتی شهر موسیان برگزار شد و سردار علی شادمانی معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم النبیا سخنران و میهمان ویژه این مراسم بود.

 سردار "سید صادق حسینی" فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در این مراسم اظهار کرد: رزمندگان سپاه  اسلام با خودگذشتگی عملیات بزرگ محرم را صورت دادند که برگ زرینی دیگر از تاریخ سراسر با عزت کشور اسلامی ما رقم خورد.

  وی افزود: در ابتدای جنگ رزمنده های دهلرانی و موسیانی با حضور خود در عملیات و حمله به صف مستحکم دشمن در جنگ، سند زرینی از تاریخ مجاهدت خود را ورق زدند و به ثبت و ضبط رساندند.

  فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان بیان نمود: عملیات محرم بعد از عدم فتح عملیات رمضان عملیاتی بود که به رزمندگان اسلام روحیه داد و باعث شکست و پاکسازی ارتفاعات مرزی از دشمن شد.

  وی عنوان کرد: ما امروز افتخار می کنیم که در این مکان یاد و خاطره شهدای گرانقدر کشور ما را گرامی میداریم.

  سردار حسینی با اشاره به نقش رزمنده گان اصفهانی در عملیات محرم، تصریح کرد :شهدای عزیز استان اصفهان در عین مظلومیت وشجاعت به صفوف مستحکم و پیچیده دشمن حمله کردند و با عبور از موانع مختلف خطوط دشمن را شکست دادند و پیروزی را به ارمغان آوردند.

  وی یادآور شد: قدرت امروز کشور ما در جهان و منطقه که نقش محوری ایفا می کند برگرفته از خون شهیدان عزیزی است که مظلومانه جنگیدند.

  فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام ادامه داد: نقش آفرینی ایران اسلامی در جهان به برکت انقلاب، نظام، مردم، نیروهای مسلح و رهبری خرمندانه مقام معظم رهبری است.

  وی گفت: ما امروز اینجا گرامیداشت عملیات محرم را جشن می گیریم و در صد کیلومتر آن طرف به برکت همین مجاهدت ها،  دروازه عتبات عالیات است.

  سردار حسینی با اشاره به اینکه مردم استان ایلام در طول 8 سال دفاع مقدس در استان ماندند ابراز داشت: در طول دفاع مقدس مردم استان ایلام مهاجرت نکردند بلکه مهاجر پذیر بودند و به همین خاطر الان افتخار میزبان حجم عظیمی از عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) هستیم و همه آنها به برکت خون شهدا است.

  عمیات غرور آفرین محرم ۱۰ آبان ۱۳۶۱ با رمز یا زینب و به فرماندهی سردار شهید حسن باقری آغاز شد و بمدت یک هفته بطول انجامید.

 

 

ارسال نظرات