رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زابل گفت: امر به معروف و نهی از منکر برگرفته از عاشورا و فرهنگ ناب آن است
کد خبر: ۸۹۴۴۴۷۶
|
۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳
حجت الاسلام و المسلمین محسن عارفی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان اظهارداشت: تمامی اهداف مثبت اسلامی داخل در معروف و تمامی اهداف منفی داخل در منکر است.

وی افزود: ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از ضرورت بسیاری برخوردار است چرا که در جوامعی که این فریضه در جایگاه واقعی خود قرار گرفته مشکلات و انحطاطات موجود، بسیار کمتر از سایر نقاط است.

حجت الاسلام عارفی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر تنها لفظی نیست، بلکه مقصود استفاده کردن از هر وسیله مشروع برای پیشبرد اهداف اسلامی است.

وی با بیان اینکه روح امر به معروف و نهی از منکر، بر لزوم استفاده از هر وسیله مشروع برای پیشبرد اهداف اسلامی تاکید دارد، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دلیل قیام امام حسین احیای امر به معروف نهی از منکر بود بنابراین این فریضه برگرفته از نهضت عاشوراست.

حجت الاسلام عارفی تصریح کرد: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه نهادینه شود که در این راستا تمامی آحاد جامعه موظف به نقش آفرینی در این خصوص هستند.

وی تاکید کرد: کوتاهی در تبیین فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به ضرر جامعه تمام خواهد شد بنابراین کوتاهی در این مقوله قابل قبول نیست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زابل در پایان اظهار کرد: ماهواره‌ها و تبلیغات دشمن در راستا معروف کردن منکرات و نهی کردن از معروفات هستند بنابراین با آگاهی بخشی به جامعه و استفاده از روش‌های بهتر می‌توان به مقابله با نقشه‌های شوم دشمنان اسلام پرداخت.
ارسال نظرات