همه ادارات شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد تا پایان امسال به شبکه دولت متصل می‌شوند.
کد خبر: ۸۹۴۴۴۱۴
|
۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶
مدیر کل فناوری اطلاعات و شبکه دولتاتصال همه ادارات شهرستانی به شبکه دولت استانداری در جلسه هم اندیشی با مدیران و مسولان فناوری و اطلاعات دستگاه‌های اجرایی با بیان اینکه کار راه اندازی شبکه دولت برای سهولت در انجام امور اداری بین دستگاهی در استان از سال ۸۳ شروع شد گفت: تعداد دستگاه‌های اجرایی متصل شده به این شبکه از ۵۸ اداره در سال ۹۲ به ۱۵۰ دستگاه اجرایی در سال ۹۴ رسید.
رسولی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۱۰ دستگاه اجرایی در استان به شبکه دولت متصل هستند افزود: همه دستگاه‌های اجرایی استانی به این شبکه متصل شده اند و این در حالی است که برخی دستگا‌های اجرایی در شهرستان‌ها هنوز به شبکه دولت متصل نیستند.
وی گفت: همه زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری، با هدف توسعه شبکه دولت در شهرستان‌ها آماده شده است.
مدیر کل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری بیان کرد: بر اساس تفاهم نامه‌ای که با شرکت مخابرات منعقد شده است، تا پایان امسال همه دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌ها به این شبکه متصل می‌شوند.
رسولی گفت:با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از فعالیت‌های اداری به حوزه فناوری و اطلاعات منتقل شده و به علت قرار گرفتن اطلاعات زیادی در آن خطراتی زیادی این حوزه را نیز تهدید می‌کند.
وی هدف از اجرای شبکه دولت را برقراری ارتباطات الکترونیکی بین دستگا‌هایی اجرایی استان دانست و افزود: کاهش هزینه ها، افزایش سرعت در انجام کار‌ها و امور اداری، ارسال و دریافت مکاتبات اداری از جمله مزایای این طرح است.
رسولی به بحث توسعه دولت الکترونیک هم اشاره کرد و گفت: با توجه به اهتمام دولت در راستای توسعه دولت الکترونیک در کشور و استان اقدامات خوبی در سطح استان در حال اجرا است که به زودی مردم از این خدمات از جمله توسعه دفاتر پیش خوان بهره مند می‌شوند.
ارسال نظرات