خبرهای داغ:
در دیدار با معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی مطرح شد؛
خانواده شهدا و ایثارگران در دیداری صمیمی با معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم ادامه راه شهدا بر ترویج فرهنگ ایثار و شهدات در جامعه، به ویژه نسل جوان، تاکید کردند.
کد خبر: ۸۹۴۴۳۴۲
|
۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، ظهر امروز یکشنبه جمعی از پدران شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم به همراه جانبازان و آزادگان جنگ تحمیلی در دیداری صمیمی با رحیم شهرتی فر، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی، به ارائه نقطه نظرات شان از دستاوردهای جبهه و جنگ و راه های حفظ و صیانت از این گنجینه پربها پرداختند.
در این دیدار صمیمی هر یک از جانبازان و پدران شهدا از زاویه ای و کنجی به موضوعات اجتماعی و فرهنگی پرداختند، اما نقطه ثقل درخواست و تاکید آنان، توجه به گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به خصوص در میان نسل جدید انقلاب بود.
پدر شهید کوچه باغی در این دیدار به موضوع مسقف سازی مزار شهدا اشاره کرد و گفت: قطعه اول بعد از 10 سال تلاش و پیگیری های فراوان به اتمام رسیده است .
وی از شهرتی فر درخواست کرد در خصوص مسقف سازی قطعه مزار قبور شهدا حمایت و پشتیبانی های لازم را انجام دهد تا این پروژه سال آینده به اتمام برسد.
رفعتی، آزاده و جانباز هشت سال دفاع مقدس، نیز در این دیدار گفت: در دوران اسارت بزرگترین افتخار ما این بود که ما را پاسدار و بسیجی بنامند و این پشتوانه معنوی قوی برای ما بود.
وی با بیان اینکه دشمن با جنگ نرم به دنبال تضعیف روحیه انقلابی جوانان ماست، ادامه داد: ضروری است فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جدید انقلاب ترویج و گسترش یابد.
پدر شهید مدافع حرم، نومی گلزار، نیز در این نشست با بیان اینکه فرزندان ما در راه اسلام جان خود را از دست داده اند، بر ضرورت پاسداری از راه شهدا تاکید کرد و گفت: والدین شهدا وظیفه سنگینی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بر عهده دارند.
یعقوب حاذق، جانباز هشت سال دفاع مقدس، نیز با بیان اینکه دشمنان نظام و اسلام هر لحظه درحال برنامه ریزی علیه انقلاب اسلامی هستند، اظهار کرد: توجه به جوانان یکی از ضروریات جامعه است.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی آسان به دست نیامده است که به آسانی آن را از دست بدهیم، ادامه داد: هر زمان که نیاز به دفاع باشد، همه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با همان شور و شوق برای دفاع آماده اند.
علی کشفیا، جانباز 70 درصد هشت سال دفاع مقدس، نیز خاطرنشان کرد: در همه جای دنیا اسطوره های جنگ به نسل جدید معرفی می شوند تا یاد و نام آنها زنده نگهداشته شود.
کشفیا افزود: شناساندن شهدای جنگ تحمیلی و مدافعان حرم به نسل جدید انقلاب ضرورتی انکار ناپذیر است و باید از آرمان ها و اهداف شهدا به فرزندان این مرز و بوم سخن گفت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: شهدا و جانبازان در طول هشت سال دفاع مقدس در راه اسلام و انقلاب جانانه جنگیدند.
رحیم شهرتی فر افزود: هروقت که به مزار شهدا می روم، به تاریخ تولد و شهادت مزارشان دقیق می شوم و تحت تاثیر از خودگذشتگی شهدای نوجوان قرار می گیرم.
وی ادامه داد: تمامی شهدا در وصیت نامه های خود بر پاسداری از اسلام و انقلاب تاکید کرده اند و همه ما موظف هستیم به این خواست شهدا عمل کنیم.
شهرتی فر با بیان اینکه امنیت امروز جامعه را مدیون خون شهدا هستیم، اظهار کرد: خواست شهدا تبعیت از اسلام، دلسوزی به مردم، درستکاری و و حدت کلمه است که باید مورد توجه جدی مسوولان و اقشار مختلف جامعه قرار گیرد.
وی بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جدید تاکید کرد و افزود: باید با راه ها و روش های صحیح و رفتار مناسب نسب به آموزش فرهنگ شهادت و انتقال مفاهیم آن اقدام کرد.
 مینا بازگشا

ارسال نظرات