خبرهای داغ:
صنعتی بودن استان قزوین و درآمد ناخالص بالای استان با فقر موجود استان تناسبی ندارد؛ از این رو باید از ظرفیت‌های حاضر برای کاهش فقر و محرومیت اندک موجود استفاده کرد.
کد خبر: ۸۹۴۴۲۶۰
|
۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، مجید مؤمنی مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در دیدار با مدیر دیوان محاسبات استان فرایند خدمت به مددجویان را فرآیندی شفاف و روشن دانست و تبیین کرد: کمیته امداد برای اعلام فرایند خدمت خود هیچ محدودیتی ندارد و تنها از اعلام آن بخش از اطلاعات که مربوط به افراد است، معذوریم.
وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره) خدمات خود را در فرایند قانونی و در بستر انضباط اداری انجام می‌دهد چراکه کارکنان این نهاد در گام نخست به لحاظ اعتقادی و تکالیف شرعی و در گام بعدی به واسطه قواعد اداری و قانونی ملزم به رعایت مقررات می‌دانند.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و موسسه مفید راهبر که زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری است بر عملکرد کمیته امداد امام (ره) نظارت دارند که در بازرسی انجام شده در توسط دیوان محاسبات استان مشکلی مشاهده نشده است.
وی تصریح کرد: آنچه از سوی مردم به کمیته امداد امام(ره) برای کمک به نیازمندان داده می‌شود امانتی است که ما خود را به امانتداری آن ملزم و مکلف می دانیم، البته لازم به ذکر است که کمیته امداد در بحث نظارت از چند ناحیه ارزیابی می‌شود.
مؤمنی ارائه خدمت به نیازمندان و کاهش فقر را زمانی محقق شدنی دانست که مردم در این عرصه عهده دار کار شوند و توضیح داد: امروز کوچک سازی، روان سازی و رفع فقر و محرومیت از طریق توانمندسازی و عزتمندی خانواده مددجو محور کار کمیته امداد امام(ره) است البته تلاش می‌شود این فرایند در رویکرد مشارکت مردمی محقق شود.
وی مردمی بودن کار را موجب برکت و تسریع در نتیجه‌گیری دانست و اظهارکرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی نقش اساسی را در کارها دارد و ظرفیت استان قزوین با توجه به رشد کمک‌های مردمی در استان قزوین باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین استفاده از ظرفیت‌های مغفول استان قزوین را ضروری دانست و تأکید کرد: قزوین استانی صنعتی است که درآمد ناخالص بالای استان در کشور به نسبت جمعیت و وسعت جغرافیایی گویای این مهم است از این رو صنعتی بودن استان قزوین و درآمد ناخالص بالای استان با فقر موجود استان تناسبی ندارد بنابراین باید از ظرفیت‌های حاضر برای کاهش فقر و محرومیت اندک موجود استفاده کرد.
وی یادآورشد: توانمندسازی مددجویان با جدیت دنبال می‌شود تا خانواده نیازمند با استفاده از توانمندی‌های خویش زندگی شرافتمندانه و عزتمندانه ای داشته باشند.
شایسته ذکر است که در ادامه صادق پور، مدیرکل دیوان محاسبات استان با تقدیر از صحت عملکرد کمیته امداد امام (ره) بر ضرورت خدمت رسانی به مردم به خصوص نیازمندان به عنوان یک فرهنگ انسانی و دینی تأکید کرد.
1001/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها