بسیجی فعال در صنعت فرش در گفتگو با بسیج:

فرش ایرانی از رقابت مورد انتظار در بازار جهانی بازمانده است

محسن سعادتی گفت: فرش از مهمترین اقلام صادراتی محسوب می شود این جایگاه هر چند به طور بالقوه موقعیت خود را حفظ کرده اما در سال های اخیرفرش ایرانی از رقابت مورد انتظار در بازار جهانی بازمانده است.
کد خبر: ۸۹۴۴۲۵۵
|
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸

محسن سعادتی بسیجی فعال در صنعت فرش مشهد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: فرش از مهمترین اقلام صادراتی محسوب می شود این جایگاه هر چند به طور بالقوه موقعیت خود را حفظ کرده اما در سال های اخیرفرش ایرانی از رقابت مورد انتظار در بازار جهانی بازمانده است.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل عمده کاهش صادرات فرش ایران کاهش تقاضای جهانی برای آن بوده است افزود: از سوی دیگر هم رقبایی جدی برای ایران مانند چین، هند، پاکستان، نپال و ترکیه بوجود آمده است که صنعت فرش را با چالش جدی مواجه کرده است.

سعادتی خاطرنشان کرد: عوامل موثری همچون مدیریت و آموزش می تواند در جهت افزایش صادرات فرش مورد استفاده قرار بگیرد. تسهیلات نقش مهمی در جهت حمایت از صادرات فرش دارد. لذا نهاد نظارتی مناسب باید برای کنترل نحوه هزینه کرد تسهیلات شکل بگیرد.

این فعال بسیجی در خاتمه افزود: از جمله مشکلات عمده مطرح در زمینه صنعت فرش می توان به بازاریابی نامناسب، عدم شناسایی سلایق و عدم بررسی نیازهای بازار، تبلیغات ناکافی در بازارها جهانی، نبود امکانات و زیر ساخت های اولیه، عدم برنامه ریزی، نبود مدیریت اشاره کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار