خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام عابدینی در مراسم بدرقه کاروان اربعین دانشجویان استان قزوین که در دانشگاه آزاد قزوین برگزار شد، شرکت کردند.
کد خبر: ۸۹۴۴۲۴۹
|
۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، حجت‌الاسلام عابدینی در مراسم بدرقه کاروان اربعین دانشجویی استان با اشاره به اهمیت بالای زیارت اربعین، اظهار کرد: لحظه لحظه زیارت اباعبدالله الحسین (ع) فرصت اندیشیدن، تفکر و ذکر است و باید هر قدمی که بر می داریم کاری کنیم که با محتوا و معنا دار باشد و از این فرصت بی نظیر برای ذکر و تفکر استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: قبل از انقلاب بزرگترین اجتماع نماز عید فطر به امامت دکتر مفتح بود که 50 هزار نفر اجتماع کردند که همچون جمعیتی تا آن روز دیده نشده بود.
امام جمعه شهرستان قزوین اضافه کرد: پس از آن اجتماع، اربعین همان سال جمعیت و راهپیمایی دیگری در تهران در نظر گرفته شد. جمعیت بی نظیری در آن اجتماع جمع شدند و فاتحه رژیم شاه همان جا خوانده شد.
حجت‌الاسلام عابدینی اربعین را مشخص کننده تکلیف آینده جهان دانست و تبیین کرد: اربعین تفسیر کلام حضرت زینب (ع) است که فرمودند من جز زیبایی در کربلا ندیدم؛ در حالی که برادر بزرگوارشان در کربلا به شهادت رسیده بود.
نماینده ولی‌فقیه استان قزوین تبیین کرد: یکی از تفسیرهای جمله حضرت زینب کبری (س) از اربعین همین عزت، اقتدار و حماسه ای است که در پیاده روی اربعین شکل گرفته است.
وی اربعین را تفسیر "هل من ناصر ینصرنی" امام حسین (ع) و تفسیر جمله امام(ره) که راه قدس از کربلا می گذرد، عنوان کرد و گفت: اربعین، "واعتصموا بحبل الله جمیعا" است. هر چند برخی فرقه های انحرافی می خواهند مسیر اربعین را منحرف کنند اما ما با تکیه بر قرآن و اهل بیت (ع) فتنه را خاموش کرده و در جهت درست اسلام ناب حرکت می کنیم.
این مسئول در ادامه متذکر شد: حضور 500 دانشجو در این حرکت عظیم بسیار جای خوشحالی دارد و این حرکت عظیم با حضور دانشجویان و مدیریت ارزشمند مدیران گام نهادن در مسیر تعظیم شعائر الهی و اقامه نماز است.
حجت‌الاسلام عبدینی در خاتمه خاطرنشان کرد: اربعین گام نهادن در راه انتظار و ظهور است و خودمان را در این ایام آماده می کنیم تا آماده ظهور شویم و بدانیم هر کسی که خدا بخواهد، نور محبت اباعبدالله الحسین (ع) را در دل او قرار می دهد.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها