خبرهای داغ:
امام جمعه خضری دشت بیاض با اشاره به اینکه اگر تمام رسانه های جهان بخواهند حقیقت اربعین را به تصویر بکشند، توانایی آن را ندارند، گفت: در ایام پیاده روی اربعین شاهدیم مردم از سراسر دنیا مسیر محدودی را با شور و شوق طی می کنند که همگی دارای یک هدف و مقصد واحد هستند.
کد خبر: ۸۹۴۴۲۴۱
|
۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام احترامی امام جمعه خضری دشت بیاض با اشاره به روز 13 آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده است گفت: 13آبانماه  یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.

 حجت الاسلام  احترامی افزود:  در روز 13 آبان 1343، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند.

وی بیان کرد: در روز 13 آبان 1357، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران، راه پیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشیدچراکه  در روز 13 آبان 1358، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه ی جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند و بدین ترتیب، مبارزه ی ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد. بنابراین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را به روز «ملّی مبارزه با استکبار» نام گذاری کردند.

 

وی با اشاره به سخنان غیراخلاقی و توهین‌آمیز ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه ملت ایران، تصریح کرد: حضور گسترده و پرشور مردم در مراسم راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار تمام نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان به ویژه آمریکا را نقش برآب می‌کند و مشتی محکم بر یاوه‌گویی‌های ترامپ است که از مرگ بر آمریکا ملت ایران در هراس است

وی نیز با نزدیک شدن به اربعین حسینی با بیان اینکه اربعین به ما می آموزد که باید یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم، افزود: اربعین حسینی انسان را یاد مصائب بعد از عاشورا و اسرای کربلا و نیز فرهنگ شهادت و شهادت طلبی و ارزش والای جهاد در راه خدا می اندازد.  

وی با اشاره به اینکه اگر تمام رسانه های جهان بخواهند حقیقت اربعین را به تصویر بکشند، توانایی آن را ندارند، گفت: در ایام پیاده روی اربعین شاهدیم مردم از سراسر دنیا مسیر محدودی را با شور و شوق طی می کنند که همگی دارای یک هدف و مقصد واحد هستند که حقیقتاً واقعیت این امر قابل وصف نیست؛ بنابراین باید خدا را شکر کنیم که عاشق امام حسین (ع) و اربعین هستیم و ان شالله امیدواریم به زودی شاهد ظهور منتقم خون شهدای کربلا حضرت بقیه الله باشیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها