فرمانده سپاه شهرستان میرجاوه خبر داد

خدمات رسانی به زائرین پاکستانی با کمک های مردمی و قرار گاه قدس

فرمانده سپاه شهرستان میرجاوه گفت:پذیرایی از زائرین پاکستانی با کمک و حمایت قرارگاه قدس و کمک های مردمی انجام می شود
کد خبر: ۸۹۴۴۲۳۶
|
۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
سرهنگ پاسدار علیرضا کرد در گفت و گو با خبرنگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان: اظهار کرد:باتوجه به عدم همکاری و برنامه ریزی نامناسب دولت پاکستان در عبور زائرین و اتوبوس ها، وضعیت بحرانی در مرز میرجاوه ایجاد شد که با مدیریت مسئولان و نصب چادر‌های هلال احمر توانستیم زوار را در پایانه مرزی میرجاوه اسکان داده و شرایط را کنترل کنیم.
وی افزود: پذیرایی از زائرین با کمک‌های مردمی و همکاری ادارات و سپاه پاسداران به نحو مطلوب انجام می‌شود، اما در روز‌های آینده و برای ادامه عبور زائرین، باید رایزنی‌های لازم را برای کنترل شرایط ایجاد شده توسط مسئولین سیاسی کشورانجام شود چراکه در صورت عدم همکاری طرف پاکستانی و ادامه این وضعیت، با بحران مواجه می‌شویم.
وی تاکید کرد: پذیرایی از زائرین پاکستانی با کمک و حمایت قرارگاه قدس و کمک‌های مردمی انجام می‌شود و برای تغذیه زوار مشکلی نخواهیم داشت، سایر دستگاه‌ها نیز می‌توانند کمک‌های خود را برای خدمات رسانی بهتر به زائرین پاکستانی به ستاد اربعین تحویل دهند.

روند کمک‌های مردمی بسیار مطلوب است

مسئول سازمان اوقاف سیستان و بلوچستان نیز در رابطه بیان کرد:با توجه به شرایط ایجاد شده و تعلل کشور پاکستان در عبور زوار از خاک خود، مشکلاتی برای خدمات رسانی به زائرین ایجاد شد.
حجت الاسلام والمسلمین تدینی با اشاره به عدم برنامه ریزی مناسب دولت پاکستان در عبور زوار، افزود: پایانه مرزی میرجاوه برای اسکان موقت درنظرگرفته شده و برنامه ریزی پذیرایی روزانه سه هزار نفر را داشتیم، اما به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب دولت پاکستان در عبور کاروان ها، عده‌ای از اعضای کاروان، از مرز عبور کرده و عده‌ای در خاک پاکستان منتظر تایید گذرنامه‌ها هستند و این موضوع باعث شده تا بیش از ۸ هزارنفر در پایانه مرزی میرجاوه اسکان و خدمات رسانی شوند و این موضوع خدمات رسانی را با مشکل مواجه کرد.
وی با بیان اینکه روند کمک‌های مردمی بسیار خوب است، خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات ایجاد شده تمام توان خود را برای ارائه خدمات به زوار و تهیه غذای گرم، آب آشامیدنی و کنسرو به کار بستیم، اما دوست داشتیم شرایط توسط دولت پاکستان کنترل می‌شد تا از زائرین امام حسین (ع) که روز‌ها در راه بوده اند تا خود را به مرز میرجاوه برسانند بسیار شایسته تراز این پذیرایی می‌کردیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار