بخشدار نمشیرخبرداد:

جشنواره بازی‌های بومی و محلی روستا‌های بخش نمشیردر بانه برگزار می شود

بخشدار نمشیراز توابع شهرستان بانه گفت: جشنواره بازی‌های بومی و محلی روستا‌های بخش نمشیردر شهرستان بانه، آذر ماه امسال برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۴۴۱۶۸
|
۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، اسماعیل محمدی با اشاره به اینکه ورزش موجب ارتقای سلامتی جسم و روح انسان و ایجاد نشاط و شادابی در فرد و جامعه می‌شود گفت: این جشنواره در راستای احیای سرگرمی و بازی‌های سنتی، نکوداشت فرهنگ غنی و روابط دلنشین اجتماعی ساکنان منطقه در گذشته و تشویق روستانشینان در همه رده‌های سنی به ورزش و فعالیت‌های جسمی برای داشتن زندگی سالم و شاداب برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: نخستین جشنواره بازی‌های بومی و محلی «گوره وی بازی (جوراب بازی)» در بخش نمشیر شهرستان بانه، با همکاری بخشداری، شورای اسلامی شهر کانی سور و بخش نمشیر، اداره ورزش و جوانان شهرستان بانه، دهیاری‌ها و هیات بازی‌های سنتی و بومی، آذر ماه امسال با شرکت علاقمندانی از بخش نمشیر و دیگر بخش‌های شهرستان بانه در شهر «کانی سور» برگزار خواهد شد.

وی برگزاری این جشنواره را در تقویت و نهادینه کردن نشاط و امیدآفرینی در افراد و همچنین معرفی بخشی از جاذبه‌های فرهنگی گردشگری این منطقه ارزشمند خواند و عنوان کرد: این جشنواره به همت مردم روستا و تلاش مسئولان در آذرماه امسال برگزار خواهد شد.



​بخشدار نمشیراز توابع شهرستان بانه بیان کرد: در زمینه تقویت فعالیت‌های اجتماعی، اشتغال موفقیت درخانواده‌های روستایی برگزاری برنامه‌های فرهنگی وهنری و ورزشی بسیار می‌تواند موثر باشد بنابراین ما هم برنامه‌های مختلفی را در طول سال در این راستا تدارک می‌بینیم.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات