رئیس سازمان بسیج سازندگی استان البرز؛

نهضت آموزش به یک خیزش عمومی تبدیل شود

رئیس سازمان بسیج سازندگی البرز با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی توسط بسیج سازندگی این استان، گفت: نهضت آموزش باید به یک خیزش عمومی تبدیل شود.
کد خبر: ۸۹۴۴۱۶۲
|
۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سرهنگ علی ترکاشوند، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان البرز با اشاره به وظایف سازمان بسیج سازندگی در راستای ایجاد واحدهای کارگاهی کوچک، اظهارکرد: جذب علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف و برگزاری دوره‌های آموزشی برای آن‌ها از وظایف سازمان بسیج سازندگی است.

نهضت آموزش به یک خیزش عمومی تبدیل شود

وی افزود: پیرو تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان بسیج سازندگی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای منعقد شد، مقرر شد جذب علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف نظیر آشپزی، کامپیوتر، مکانیک خودرو، زبان و غیره، مهیاکردن مکان مناسب و تدریس آنان را سازمان بسیج سازندگی استان به عهده گیرد و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز پس از اتمام این دوره‌های آموزشی، مدارک فنی و حرفه‌ای را برای آنان صادر کند.

ترکاشوند در خصوص مراحل برگزاری این دوره‌ها بیان کرد: پس از جذب علاقه‌مندان، مشاوره به آنان و دسته‌بندی انجام می‌گیرد و پس‌ازآن آموزش آغاز می‌شود و سعی بر این است که این آموزش‌ها مستمر باشد.

این مسئول ادامه داد: پس از طی کردن دوره آموزش مقدماتی و سطوح بالاتر، شرکت‌کنندگان می‌توانند طبق تفاهم‌نامه منعقدشده بین سازمان بسیج سازندگی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تشکیل تعاونی داده و در قالب آن، تسهیلاتی را دریافت کرده و در پی آن به اشتغال در رشته‌های مورد علاقه خود بپردازند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان با اشاره به اینکه مساجد در اوایل انقلاب شلوغ و به‌نوعی کانون فرهنگی بود، ابرازکرد: در حال حاضر این دوره‌های آموزشی در مساجد، حسینیه‌ها، اماکن پایگاهی و متبرک برگزار می‌شوند و از اساتید بسیج سازندگی، سازمان فنی و حرفه‌ای، بسیج هنرمندان، دانشجویی و دانش‌آموزی، متخصصین، صنعت و سایر بسیج‌ها و نیز از علاقه‌مندان در سطح شهر و استان که تمایل به همکاری دارند، جهت تدریس استفاده می‌شود و این کلاس‌ها با هزینه پایین‌تری نسبت به سایر دوره‌های آموزشی مشابه برگزار می‌شوند.

وی در رابطه با اطلاع رسانی این دوره‌ها خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف جهت ثبت‌نام می‌توانند به نواحی مقاومت بسیج و سپاه‌های نواحی ده‌گانه استان و نیز بسیج سازندگی مراجعه و رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

ترکاشوند از برگزاری دوره‌های آموزشی برای اتباع بیگانه نیز خبر داد و گفت: در مردآباد کلاس‌های متعددی برای اتباع بیگانه در حال اجراست که با استقبال بسیار زیاد از سوی آن‌ها مواجه شده است.

این مسئول در پایان سخنان خود اذعان کرد: امید است که نهضت آموزش به یک خیزش عمومی تبدیل شود و تمام دولتمردان و هم‌وطنان عزیز در این اقدام شرکت کنند.

منبع: ایکنا

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار