معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی خبر داد؛
معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی از افتتاح سیمای ماهواره‌ای زیارت در سال 98 خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۴۰۲۹
|
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی محمد حسن واحدی، امروز  در نشست خبری که 13 آبان ماه در محل استانداری برگزار شد ضمن گرامیداشت روز دانش آموز گفت: طرح ملی زیارت با 10 راهبرد، 39 سیاست و 825 پروژه از سال 95 در قالب یک طرح پنج ساله آغاز شده و تاکنون 120 پروژه با اعتباری حدود 70 میلیارد تومان عملیاتی و مابقی در دستور کار است.

وی هدف از اجرای طرح زیارت را زیارت عارفانه، آسان با رویکرد تکریم زائر و ترویج فرهنگ زیارت رضوی برشمرد و با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت تسهیل سفر زائران به مشهد، بیان کرد: در حال حاضر ۳۰ زائرسرا توسط استان‌ها در مشهد در حال ساخت است که خراسان رضوی با تخصیص بیش از ۱۰ میلیارد تومان زمین این زائرسراها را به صورت رایگان استان‌ها واگذار کرده است.

واحدی با بیان اینکه زائرسرای ۴ استان به بهره‌برداری رسیده است، گفت: فاز یک زائر شهر رضوی با ظرفیت چهار هزار و ۵۰۰ نفر به بهره برداری رسیده است.

وی از افتتاح رادیو زیارت خبر داد و اظهار کرد: تأسیس سیمای ماهواره‌ای زیارت در دست اقدام است که تا سال 98 افتتاح خواهد شد.

واحدی با بیان اینکه مشهد یک شهر ملی و فرا ملی است، گفت: اقداماتی که در این شهر انجام می‌گیرد باید خاص و ویژه باشند، به همین جهت در حوزه زیارت فعالیت‌های بسیار زیادی انجام شده است.

وی به طرح مبدأ به مبدأ اشاره کرد و افزود: این یک طرح زیارت گروهی برای اقشار مختلف بوده که در قالب یک سامانه در ایام غیر پیک حضور زائران، می‌توانند با ثبت‌نام در آن، سفر خود را با ۳۰ تا ۵۰ درصد تخفیف انجام دهند.

وی افزود: در اجرای این طرح که حدود ۳۵۰ شرکت برای اجرای آن انتخاب شده‌اند، علاوه تخفیفات داده شده در تمامی هزینه سفر، در مبدأ حرکت، کارتی با عنوان کارت زیارت به زائران داده می‌شود که از این طریق می‌توانند از تخفیف ۳۰ تا ۵۰ درصدی برای خرید در مشهد بهره‌مند شوند.

واحدی به طرح مهر درخشان اشاره و تشریح کرد: این طرح مخصوص زیارت اولی‌ها بوده و با همکاری آستان قدس رضوی، سپاه و بسیج برای افراد بالای ۴۰ سال با ثبت‌نام در طرح از ۳ روز اقامت رایگان در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: هم چنین برای بازنشستگان بیمه تأمین اجتماعی طرح کرامت رضوی را در نظر گرفته‌ایم تا همه مردم بتوانند از زیارتی ارزان و با کیفیت استفاده کنند.

واحدی با بیان اینکه 25 هزار نفر افراد بالای 65 سال که مقیم استان خراسان رضوی هستند تاکنون به زیارت حرم رضوی مشرف نشده اند اظهار کرد: یکی از طرح ها برای زائر اولی ها در استان اجرا شد که بر اساس این طرح تاکنون 17 هزار نفر از زیارت اولی ها سه شنبه ها به زیارت حرم رضوی مشرف شده اند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها