سفیر عمان در جمهوری اسلامی ایران در سفر خود به کهگیلویه و بویراحمد از منابع صنعتی و گردشگری استان دیدن کرد.
کد خبر: ۸۹۴۳۹۹۰
|
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳
سفیر عمان که به دعوت مسئولان اتاقبازدید سفیر عمان از برخی طرح‌های استان بازرگانی استان به یاسوج سفر کرد از کارخانه دنا صنعت یاسوج تولید کننده لوله‌های تک جداره و دوجداره پلیمری، کارخانه‌های زرد بند و سینره تولید کننده دارو‌های گیاهی و محصولات آرایشی و بهداشتی بازدید کرد.
سعود بن احمد خالد البروانی در جلسه دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ایجاد تعامل و همکاری بیشتر میان کشور عمان و کهگیلویه و بویراحمد در زمین‌های اقتصادی و گردشگری تاکید شد.
سفیر کشور عمان در نشست با فعالان اقتصادی و مدیران کل اقتصادی استان از صدور ویزای مولتیپل (کثیرالورود) برای تاجران ایرانی و حل مشکلات بانکی بین دو کشور در آینده نزدیک خبر داد.
وی گفت: در خصوص صدور ویزا و مشکلات ناشی از این بخش تا پایان سال جاری ویزای مولتیپل (کثیرالورود) به مدت یک سال برای تاجران ایرانی صادر می‌شود.
سفیر عمان در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امضاء این تفاهم‌نامه موجب توسعه کهگیلویه و بویراحمد خواهد شد افزود: در خصوص ویزا و مشکلات ناشی از این بخش تا پایان سال جاری ویزای مولتیپل (کثیرالورود) به مدت یک سال برای تاجران ایرانی صادر می‌شود و شرط صدور این ویزا سرمایه‌گذاری دو جانبه است.
وی به حوزه توریست اشاره کرد و گفت: یکی از وزیران کشور عمان تا پایان ماه ژانویه در ایران حضور خواهد یافت که لازم است مسئولان کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های خود برای توسعه روابط دو طرف را در حضور وی ارائه دهند.
البروانی با اشاره به مشکلات بانکی میان دو کشور گفت: قائم مقام وزیر امور خارجه ایران برای حل مشکلات بانکی به مسقط سفر کرد و امیدواریم نماینده ایران با نتیجه خوبی به ایران باز گردد.
معاون امور اقتصادی و پشتیبانی استاندار در این نشست بر تبادل اطلاعات و همکاری‌های مشترک تاکید کرد.
مجید محنایی افزود: در این نشست تفاهمنامه‌های مختلفی در حوزه‌های مختلف اقتصادی و گردشگری بین کشور عمان و کهگیلویه و بویراحمد به تصویب رسید.
وی با بیان اینکه برای توسعه و همکاری با کشور عمان در هر بخش تفاهم‌نامه‌ای جداگانه به امضا خواهد رسید گفت: بازار‌های کشور عمان برای ارائه کالا‌های تولیدی و محصولات ارگانیک کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در زمینه بخش کشاورزی بسیار مناسب است.
ارسال نظرات