بهره مندی ۳۰۲ روستا از نعمت گاز تا پایان سال ۹۷

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق برنامه ریزی ها ۳۰۲ روستای استان تا پایان سال ۹۷ از نعمت گاز بهره مند می‌شوند.
کد خبر: ۸۹۴۳۹۷۸
|
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰
رحمان خادم گفت: تاکنون به ۷۵ درصد روستا‌هایبهره مندی ۳۰۲ روستای استان از نعمت گاز تا پایان سال ۹۷ بالای ۲۰ خانوار این استان گازرسانی شده است.
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد افزود: هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های گاز این استان در سال‌های ۹۷ و ۹۶ پیش بینی شده است.
خادم ادامه داد: از این میزان اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل بند (ق) بودجه برای گسترش شبکه گازرسانی در سال‌های ۹۶ و ۹۷، ۱۵۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات ایستگاه‌های تقلیل فشار، ۱۴۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح ممبی و سرآسیاب با ۳۸ روستا، احداث ساختمان‌های اداری، پست‌های امداد با ۱۲۰ میلیارد ریال و اجرای سیستم آیاس، ام، اس با ۱۰ میلیارد ریال در نظر گرفته است.
وی برنامه ریزی برای استفاده از ۳۵ هزار کنتور ارتقا یافته در سال‌های ۹۶ و ۹۷ را از دیگر برنامه‌های شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد و گفت: بهره وری از کنتور‌های ارتقا یافته با هدف کاهش تلفات گاز انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: گچساران نخستین شهرستان سبز این استان در زمینه گازرسانی است.
خادم با بیان اینکه بهره مندی مناطق روستایی استان از نظر تعداد خانوار شامل، باشت ۸۷ درصد، دنا ۸۶ درصد، بویراحمد ۸۱ درصد، لنده ۶۷ درصد و بهمئی ۶۲ درصد است ادامه داد: شهرستان‌های کهگیلویه و چرام با ۴۸ و ۳۸ درصد کمترین میزان بهره مندی از گازرسانی را دارند که تلاش می‌شود تا پایان سال ۱۳۹۷ به ۸۰ درصد افزایش یابد.
کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و ۷۰۰ روستای دارای سکنه دارد.
هم اکنون بیش از ۱۷۰ هزار مشترک شرکت گاز در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که بیش از ۵۲ هزار مشترک در مناطق روستایی سکونت دارند.
ارسال نظرات