تاکنون آبرسانی به ۶ هزار روستای کهگیلویه و بویراحمد با مشارکت بنیاد برکت اجرایی شد.
کد خبر: ۸۹۴۳۹۵۲
|
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستاییآبرسانی به ۶ هزار روستای استن کهگیلویه و بویراحمد در آئین کلنگ زنی طرح آبرسانی به روستای دلی رباط شهرستان باشت گفت: طرح آبرسانی به روستای دلی رباط به نمایندگی از طرح‌های شهرستان باشت با مشارکت بنیاد برکت و با اعتبار ۲ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال کلنگ زنی می‌شود.
فیض اله پاسره افزود: اجرای ۳ کیلومتر خط لوله، شبکه توزیع و احداث یک باب مخزن به حجم ۱۰۰ متر مکعب بخش‌هایی از عملیات عمرانی این طرح است.
پاسره با بیان اینکه ۲۲ طرح با اعتباری حدود ۱۴ میلیارد تومان از محل ستاد اجرایی فرمان امام (بنیاد برکت) برای استان کهگیلویه و بویراحمد تعریف شده اضافه کرد: حدود ۶۰ روستا با جمعیتی بالغ بر ۶ هزار و ۲۰۰ نفر زیر پوشش خدمات این قرار می‌گیرند.
وی بیان کرد: در شهرستان باشت هم اکنون ۳ طرح در حال اجرا است که با اجرای ۲۲ کیلومتر خط لوله و شبکه توزیع، ۴ باب مخزن به حجم هزار و ۱۰۰ متر مکعب با اعتباری بالغ بر ۲۱ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال در نهایت ۵ روستا با جمعیت حدود ۸۰۰ نفر را برخوردار خواهد کرد.
مدیرعامل آبفای روستایی استان با اشاره به اینکه در حال برآورد و مطالعه یک طرح آبرسانی بزرگ در شهرستان باشت هستیم، ادامه داد: در این طرح بزرگ آبرسانی به ۳۳ روستا با جمعیتی حدود ۲۵۰۰ نفر از محل منابع بنیاد برکت خدمات دهی می‌شود.
فیض اله پاسره افزود: در سال ۹۵ قریب به ۳۸ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی تخصیص داده شد که از منافع آن ۱۸ مجتمع بزرگ آب روستایی و ۸ طرح تک روستایی تعریف و عملیاتی شد و در نهایت ۱۰۷ هزار نفر معادل یک سوم جمعیت روستایی استان از این طرح‌ها بهره‌مند شدند.
پاسره گفت: برای سال جاری نیز حدود ۱۳ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای آبرسانی روستایی استان پیش بینی شده که با تخصیص این مبلغ طرح‌های خوبی در زمینه آب روستایی عملیاتی می‌شود.
فیض اله پاسره با اشاره به اهمیت تامین آب سالم و بهداشتی در کنار طرح‌های عمرانی، افزود: برای اولین بار آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد موفق شد با راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه بزرگ آب، تندیس برتر کشور در این زمینه را دریافت کند که به خوبی نشان از اهمیت سلامت آب در کنار تلاش برای تامین آب دارد.
ارسال نظرات