بازار نفت که روز گذشته شاهد افزایش قیمت‌ها بود با قیمت 62.07 دلار برای نفت برنت و 55.64 دلار برای نفت خام آمریکا بسته شد.
کد خبر: ۸۹۴۳۸۴۸
|
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، قیمت نفت در معاملات روز جمعه افزایش یافت و قیمت نفت خام آمریکا با کاهش تعداد دکل‌های حفاری آمریکا به بالاترین رقم در 2 سال گذشته رسید.

آخرین آمار دکل‌های حفاری آمریکا از دیدگاه بازار که همان کاهش فزونی عرضه است، حمایت کرد. با افزایش تقاضا و انتظارات برای تمدید توافق کاهش تولید اوپک، قیمت نفت طی هفته گذشته افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 1.45 دلار افزایش 62.07 دلار افزایش یافت. نفت برنت نسبت به کمترین قیمت این نوع نفت در ژوئن 2017 تاکنون 38 درصد افزایش ارزش داشته است.

قیمت نفت خام آمریکا نیز 1.10 دلار به ازای هر بشکه افزایش یافت و به 55.64 دلار رسید. این قیمت بالاترین رقم از جولای 2015 به شمار می‌رود.

هر دو نوع نفت طی هفته گذشته بیش از 3 درصد افزایش ارزش داشته اند.

شرکت‌های انرژی آمریکا 8 دکل نفتی را در هفته گذشته خاموش کردند که بیشترین کاهش از می 2016 به شمار می‌رود.

بر اساس اعلام بیکر هیوز، تعداد دکل‌های نفتی در هفته منتهی به 3 نوامبر به 729 دکل کاهش یافت که کمترین سطح از ماه می به شمار می‌رود.

جن مک‌گیلیان، مدیر تحقیقات بازار در موسسه تردیشن انرژی گفت: «بازار همچنان از حمایت‌های ناشی از انتظارات برای ادامه توافق کاهش تولید و افزایش تقاضا بهره می‌برد.»

سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام، اوپک، در پایان ماه نوامبر گرد هم می‌آیند تا در مورد ادامه توافق کاهش تولید بحث کنند.

روسیه پنج شنبه اعلام کرد توافق کاهش تولید که در ماه مارس منقضی می‌شود می‌تواند تمدید شود اما این تصمیم حتمی نیست.

چین با واردات تقریبا 9 میلیون بشکه نفت در روز از آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت در جهان پیشی گرفته است.

ارسال نظرات