به منظور ارتقاء بینش هادیان سیاسی ناحیه روح الله یزد؛ نشست سیاسی با موضوع سیزدهم آبان ماه توسط سیاسی ناحیه روح الله یزد برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۴۳۸۲۱
|
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ "مهندس هادی گلزار" مسئول سیاسی ناحیه روح الله یزد در این جلسه گفت:یکی از مهمترین روز‌های عبرت انگیز برای مردم کشور ما روز ۱۳ آبان است. سه اتفاق تاریخی مهم در ۱۳ آبان رخ داده است. اول در ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ امام خمینی (ره) به خاطر سخنرانی علیه لایحه ننگین کاپیتولاسیون به ترکیه تبعید شد.
وی در ادامه افزود:در این لایحه حدود ۶۰ هزار مستشار آمریکایی از هر گونه محاکمه در دادگاه‌های ایران مصون شدند و هر جنایت و تجاوزی که انجام می‌دادند غیر قابل برخورد بود و یکی از تحقیر آمیزترین برخورد‌های آمریکا در طول تاریخ با مردم ایران بود.
وی همچنین اذعان کرد: در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ شاه با چراغ سبز آمریکا راهپیمایی دانش آموزان بی گناه را به خاک و خون کشید. همچنین در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ لانه جاسوسی آمریکا که در حال اجرای نقشه براندازی جمهوری اسلامی ایران بود توسط دانشجویان تسخیر شد و از اسنادی که از آنجا به دست آمد خیلی از نقشه‌های آمریکا نقش برآب شد. به جوانان عزیز توصیه می‌شود حتما کتاب‌های اسناد لانه جاسوسی را مطالعه کنند تا به عمق کار مهم دانشجویان پی ببرند.
ارسال نظرات