حجت الاسلام سلیمی گفت:  امروز آمریکا با تقویت دلار در مبادلات تجاری جهانی باعث شده تا نبض اقتصاد دنیا را در دست بگیرند.
کد خبر: ۸۹۴۳۷۷۶
|
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸

حجت الاسلام علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با اشاره به لزوم حذف دلار در مبادلات اقتصادی برای منزوی کردن آمریکا گفت:امروز آمریکایی ها با تقویت دلار در مبادلات تجاری جهانی باعث شدند تا نبض اقتصاد دنیا را در دست بگیرند در واقع اقتصاد کشورها ایر تصمیم گیری های یک جانبه آمریکایی ها شده است.

حجت الاسلام سلیمی با اشاره به  لزوم شکست انحصار آمریکا با حذف دلار از مبادلات تجاری تصریح کرد: این انحصار طلبی آمریکا با  مانور دلار در عرصه تجارت جهانی باید شکسته شود.

حذف دلار از مبادلات تجاری، یعنی شکست دیکتاتوری آمریکا

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به  عقد قراردادهای دوجانبه و چندجانبه مبادلات مالی و تجاری گفت: لذا کشورهای دنیا می توانند با عقد قراردادهای دوجانبه و یا چند جانبه برای جایگزینی دلار در مبادلات اقتصادی از این یک سویه نگری، انحصار طلبی و دیکتاتوری آمریکایی ها جلوگیری کنند.

حجت الاسلام سلیمی با بیان این مطلب که دلار ابزار دست آمریکا برای فشار به سایر کشورهای جهان شده است؛ خاطرنشان کرد:  واقعیت این است که امروز آمریکایی ها با ابزار دلار برای تحت فشار قرار دادن کشورها جهت به تبعیت کشاندن آنها حتی در حوزه های نظامی و سیاسی استفاده می کنند.

ارسال نظرات