خبرهای داغ:
درخطبه های نماز جمعه لنجان مطرح شد:

13آبان گویای مقاومت، پایداری و هوشیاری ملت ایران است./فرهنگ حسینى باید در جامعه نهادینه شود

امام‌جمعه فولادشهر با بیان اینکه فرهنگ حسینى باید در جامعه نهادینه شود و از ظرفیت اربعین در جهت معرفى قیام عاشورا به دنیا بهره برد خاطرنشان کرد: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره تاریخ باعظمت قیام امام حسین(ع)، تقویت روحیه انقلابى و مبارزه با ظلم و ستم و پیوند عاطفى بین امت و اهل‌بیت(ع) ازجمله پیام‏هایی است که می‌توان براى اربعین ذکر کرد.
کد خبر: ۸۹۴۳۵۹۶
|
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج لنجان ، حجت‌الاسلام حسن صفرزاده در خطبه‌های نماز جمعه زاینده‌رود اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) بر اساس سیره همه انبیا فرمودند که هیچ‏گاه سلاح مبارزه با استکبار را بر زمین نگذارید.

امام‌جمعه زاینده‌رود با بیان اینکه ۱۳ آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است خاطرنشان کرد: ۱۳ آبان ماه روزی است که بر تارک آن حوادث بزرگ و سرنوشت سازی از تاریخ ملت ایران به ثبت رسیده است، حوادثی که زوایای مختلف آن گویای مقاومت، پایداری و هوشیاری ملت ایران است.

وی با اشاره به تبعید امام خمینی(ره) از قم به ترکیه توسط رژیم منحوس پهلوی یادآور شد: افشاگری حضرت امام نسبت به مصونیت اتباع آمریکایی یا همان مصوبه ننگین کاپیتولاسیون، رژیم منحوس پهلوی را بر آن داشت تا شبانه به اقامتگاه ایشان هجوم ببرند و پس از دستگیری امام را به ترکیه تبعید کنند.

خطیب نماز جمعه زاینده‌رود کشتار دانش ‏آموزان در دانشگاه تهران توسط مزدوران رژیم پهلوی را از دیگر وقایع ۱۳ آبان دانست و متذکر شد: مردم با بصیرت کشورمان هیچ‌گاه سیاهه جنایت آمریکا و مزدوران داخلی آن‌ها در کشتار دانش آموزان بی‌گناه کشورمان را فراموش نخواهند کرد.

وی با توجه به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام یادآور شد: دانشجویان پیرو خط امام، با درک صحیح از فرمایش‌های ایشان مبنی بر این‌که همه گرفتاری‏های ما از آمریکاست و به دنبال اقدام‌های همچون پذیرش شاه معدوم توسط آمریکا، بلوکه کردن اموال ملت ایران، تبدیل‌شدن سفارت آمریکا به مرکز جاسوسی علیه نظام اسلامی ایران، سفارت آمریکا در تهران را به تصرف خود درآوردند.

صفرزاده با تأکید براینکه ۷۰ جلد سند جاسوسی در سفارت آمریکا کشف شد خاطرنشان کرد: فتح سفارت آمریکا و استخراج ۷۰ جلد اسناد جاسوسی و خرابکاری در آن علاوه بر افشای ماهیت چهره‌های سازش‌کار داخلی، ابهت پوشالی آمریکا در جهان را شکست.

فرهنگ حسینى باید در جامعه نهادینه شود

امام‌جمعه فولادشهر گفت: مسئولان داخلی ما در قراردادهای جدید با برخی از کشورها با هوشیاری تمام جوانب کار را بررسی کنند تا راه هرگونه نفوذی بسته شود.

حجت‌الاسلام مسعود سرافراز در خطبه‌های نماز جمعه فولادشهر با اشاره به پیاده‌روی زائران حسینی در مسیر منتهی به کربلا گفت: پیام اربعین به شیعیان و آزادى‏ خواهان جهان این است که همیشه باید یاد و خاطره امام حسین(ع) را در ذهن داشته باشند.

امام‌جمعه فولادشهر با بیان اینکه فرهنگ حسینى باید در جامعه نهادینه شود و از ظرفیت اربعین در جهت معرفى قیام عاشورا به دنیا بهره برد خاطرنشان کرد: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره تاریخ باعظمت قیام امام حسین(ع)، تقویت روحیه انقلابى و مبارزه با ظلم و ستم و پیوند عاطفى بین امت و اهل‌بیت(ع) ازجمله پیام‏هایی است که می‌توان براى اربعین ذکر کرد.

وی با توجه به در پیش بودن سالروز ۱۳ آبان ماه یادآور شد: فردا شنبه روز۱۳ آبان است که حوادث مهمی از تاریخ انقلاب اسلامی را در ذهن‌ها تداعی می‌کند که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشتند.

سرافراز بابیان این مطلب که در روز ۱۳ آبان سال ۵۷ دانش آموزان در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند ولی دژخیمان رژیم شاه، به آن‌ها حمله کرده و آن‌ها را به خاک و خون کشیدند تصریح کرد: یک سال بعد از گذشت این واقعه، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا در تهران را تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند که حضرت امام(ره) در پیامی این حرکت دانشجویان را انقلاب دوم و انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول برشمردند.

وی ترویج روحیه استکبارستیزی در جامعه را ضروری دانست و متذکر شد: روحیه استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی ملت غیور ایران اسلامی به پیروی از راه امام عزیز و رهبر معظم انقلاب همیشگی و ماندگار و تغییرناپذیر است و ایران اسلامی نه‌تنها با آمریکا و شبکه استکبار جهانی بلکه با هر کشور دیگری که خوی استکباری و ظالمانه داشته باشد مخالف است و مقابله می‌کند.

امام‌جمعه فولادشهر با اشاره به رایزنی‌های مسئولان داخلی برای انعقاد قرارداد جدید با برخی از کشورها خاطرنشان کرد: مسئولان داخلی ما باید در تمام قراردادها و روابط خود با سایر کشورهای دنیا به‌ویژه کشورهایی که سابقه خصومت آن‌ها بر کسی پوشیده نیست مراقب باشند تا راه هرگونه نفوذی را ببندند.

ارسال نظرات