شوق شور و خدمت به زائران اربعین در موکب جنت الحسین(ع)؛

طبخ و توزیع 30هزار وعده غذایی و توزیع 300هزار بطری آب

موکب جنت الحسین(ع) شهرداری تبریز این روزها حضور فعال و تاثیرگذاری را برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) در کربلا دارد.
کد خبر: ۸۹۴۳۵۸۴
|
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، این موکب حسینی با برپایی شش خیمه در مقابل آتش‌نشانی کربلا در عمود شماره ۱۳۹۴ به خدمت رسانی زائران اربعین حسینی(ع) می پردازد.

طبخ و توزیع ۳۰ هزار پرس وعده غذایی گرم برای صبحانه، نهار و شام زائران، خدمات اسکان، برپایی سرویس‌های بهداشتی و حمام‌های سیار، توزیع ۳۰۰ هزار بطری آب معدنی و فعالیت، نانوایی سیار و ایجاد غرفه تبریز 2018 درصدد بهره مندی هر چه بیشتر زائران حسینی شرکت کننده در گردهمایی بزرگ حسینی است.

تدارک خدمت رسانی متنوع موکب جنت‌الحسین شهرداری تبریز در ایام اربعین سال گذشته چشم هر زائری را به خود جلب می کرد و امسال شهرداری تبریز گسترده تر از سال پیش قدم در این راه گذاشته است تا با تجربیات سال گذشته که مورد استقبال نیز قرار گرفت، حضور یابد. موکبی با امکانات بالای رفاهی، فرهنگی و خدماتی که توان پذیرایی از زائران زیادی را دارد.
حرکت فعالانه شهرداری تبریز در ایجاد این موکب و فضاسازی‌های موجود رضایت زائران حسینی و شهروندان آذری زبان را در پی داشته است.
خدمات شبانه‌روزی شهرداری تبریز در این موکب از اسکان و پذیرایی مناسبی برخوردار است و نیروهای اعزامی در جهت رفاه زایران از هیچ تلاشی فرو گذار نیستند.

طبخ و توزیع 30هزار وعده غذایی و توزیع 300هزار بطری آب

اجرای برنامه‌های مذهبی شامل برگزاری نماز جماعت، دعای توسل، دعای کمیل، زیارت عاشورا و دعای ندبه همراه با مراسم سینه‌زنی و عزاداری شاه حسین گویان در موکب جنت الحسین (ع) پیش‌بینی شده است.بسته فرهنگی و توزیع آنها در بین زائران و برگزاری شب شعر با حضور شاعران آئینی استان و پخش نماهنگ و نواهای متناسب با ایام اربعین و پخش روزانه برنامه ها طریق تلویزیون برنامه تبریزیم سهند مستقر در موکب از جمله برنامه‌های فرهنگی است که در این ایام اجرا می‌شود.

در جهت استفاده از ظرفیت همایش بزرگ اربعین حسینی مجموعه رسانه ای شهرداری تبریز اقدام به برگزاری مسابقه عکس کرده است تا زائران علاقمند با در نظر گرفتن اشتراکات کربلا و تبریز در زمینه های مختلف و ارسال آن به ادمین کانال تلگرامی تبریز شهر زندگی (@tabriz_shahre_zendegi) لحظات ماندگاری را ثبت کنند.

طبخ و توزیع 30هزار وعده غذایی و توزیع 300هزار بطری آب
مجموعه خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرداری تبریز در این ایام در کنار آتش نشانان شهر کربلا نیز خواهند بود و همچنین بخش سلامت و دارو موکب تا حد توان در خدمت گذار تمامی زائران و هموطنان آذری خواهد بود.
بی شک شور و عشق به ائمه در وجود زائران خستگی را از تن نیروهای خدمات‌رسان شهرداری زدوده و هر روز با صلابت‌تر از روزهای دیگر آماده ارائه خدمت خواهند بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها