همزمان با هفته پدافند غیر عامل مانور زلزله در مدارس شهرستان رشتخوار اجرا شد
کد خبر: ۸۹۴۳۵۷۰
|
۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی همزمان با هفته پدافند غیر عامل مانور زلزله در مدرسه شهید مدرس رشتخوار با حضور دانش‌آموزان و اعضای کارگروه مدیریت بحران این شهرستان برگزار شد.
 
این مانور با اعلام فرضی وقوع زلزله در دبیرستان شهید مدرس شهر رشتخوار و وارد شدن خسارات مالی و جانی به این مدرسه و وارد عمل شدن سازمان‌های امداد رسان آغاز شد.

در این مانور با به صدا درآمدن زنگ زلزله دانش آموزان آموخته‌های خود را در مورد ایمنی در برابر زلزله به صورت عملی به نمایش گذاشتند و نیرو‌های امدای جمعیت هلال احمر، آتش نشانی، فوریت‌های پزشکی، انتظامی و آبفا پس از نخستن لحظات بروز زلزله فرضی در محل حاضر و نسبت به برقراری کمربند حفاظتی و امداد مجروحان پرداختند که در پایان عملکرد نیرو‌ها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

در حاشیه این مانور ابراهیم رضا زاده رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان رشتخوار با مطلوب ارزیابی کردن این مانور در رابطه با عدم اطلاع رسانی قبلی جهت اجرای مانور گفت: علت عدم اطلاع رسانی مانور زلزله برای مدیریت بحران بود تا یک ارزیابی در این زمینه صورت پذیرد.

وی در ادامه افزود: این مانور به صورت فرضی بوده و هدف آمادگی بیشتر دانش آموزان و خانواده‌ها در مقابله با حوادث است، که باید این برنامه مرتب در مدارس انجام شود.

در ادامه خالقداد عرب، فرماندار و رئیس کارگروه مدیریت بحران شهرستان رشتخوار با تاکید بر جدی گرفتن مانور‌های فرضی در جمع دانش آموزان، گفت: در هفته پدافند غیر عامل قرار داریم، کشور ما کشور حادثه خیز است، و هر لحظه امکان وقوع حوادث از قبیل: سیل، زلزله، طوفان و… وجود دارد، در اجرای مانور‌ها باید مسمم‌تر عمل کنیم.

اورژانس، هلال احمر، آتش‌نشانی، شبکه بهداشت، اداره راه، نیرو‌های نظامی و انتظامی و ۱۹ کارگروه مدیریت بحران شهرستان رشتخوار در این مانور فرضی حضور داشتند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها