امام جمعه ایلام گفت: متاسفانه از اقدام قرارگاه خاتم الانبیاء در احداث جاده مهران سخنی به میان نمی‌آید.
کد خبر: ۸۹۴۳۵۲۲
|
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین "محمدنقی لطفی"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ، در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: 13 آبان نماد استکبار ستیزی امام و ملت بزرگ و انقلابی ایران اسلامی است.

خطیب جمعه ایلام گفت: حماسه 13 آبان جایگاه برجسته و ممتازی در تاریخ انقلاب اسلامی دارد، 13 آبان روز تسخیر لانه جاسوسی در تاریخ انقلاب و ایران اسلامی همواره تقابل حق علیه باطل بوده است.

وی ادامه داد: پس از شهادت دانش‌آموزان در 13 آبان جلوه دیگری از این رویارویی میان جبهه حق علیه باطل بود بنابراین این روز مملو از خباثت رژیم آمریکا علیه ایران است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: سفارت آمریکا به معنای واقعی پر از فساد و جاسوسی و قرارگاه فرهنگی و سیاسی علیه ایران تبدیل شده است. پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام  پیروزی عظیمی در خاورمیانه و در سطح جهان در جهت آشکار ساختن ماهیت پنهان شده زمامداران و گردانندگان سیاست خارجی آمریکا به وقوع پیوست.

لطفی تصریح کرد: بنابراین 13 آبان از خاطره انگیزترین روزهای شکوهمند انقلاب اسلامی در   تاریخ معاصر و این عظمت و بزرگی را همواره به یاد خواهد داشت.

ملت بزرگ و با بصیرت ایران به سخنرانی ابلهانه رئیس جمهور آمریکا پاسخی انقلابی داد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ملت بزرگ و با بصیرت ایران با حضور پرشور و حماسی خود به سخنرانی ابلهانه رئیس جمهور آمریکا پاسخی انقلابی و کوبنده داد.

وی ادامه داد: شعار مرگ بر آمریکا کوبنده‌ترین و حماسی‌ترین شعار ملت و رهبر است و این شعار یک شعار اصولی و راهبردی و گفتمان امام و رهبری انقلاب اسلامی در تقابل با شیطان بزرگ است و این شعار کمر رژیم فاسد و گردانندگان دولت آمریکا را خرد کرده است و از این شعار به شدت ترس و وحشت دارند.

دولت و مجلس و هیات نظارت باید در مقابل نقض مکرر برجام انقلابی عمل کنند

امام جمعه ایلام اضافه کرد: دولت و مجلس شورای اسلامی و هیات نظارت باید در مقابل نقض مکرر برجام توسط آمریکا انقلابی عمل کنند.

وی ادامه داد: فارغ از جناح‌های رسانه‌ای اردوگاه اصلاح طلبان برای به چالش کشاندن تحریم‌های جدید اکنون افکار عمومی از دولت انتظار دارد برای یک بار هم که شده اقدام انقلابی در مقابل رژیم آمریکا انجام دهد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: دولت موظف است هرگونه عدم پایبندی طرف مقابل در زمینه لغو تحریم‌ها یا وضع تحریم تحت هر عنوان دیگر را رصد کند و اقدامات متقابل در جهت احقاق حقوق ملت ایران انجام دهد و همکاری داوطلبانه را متوقف کند و توسعه سریع برنامه هسته‌ای ایران را سامان دهد.

لطفی تصریح کرد: دولت مجلس و هیات نظارت بر برجام در اقدام متقابل سبب تشدید و تثبیت ادراک غلط آمریکایی‌ها مبنی بر وابستگی ایران به برجام خواهد شد و در نهایت به افزایش تحریم‌ها و گسترش دامنه گستاخی‌ها منجر خواهد شد

امروز مسئله اصلی کشور مسائل اقتصادی است نه سیاسی

خطیب جمعه ایلام گفت: دولت موظف است پیرامون شعار سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل کند، هفت ماه از سال گذشه و به سرعت ماه‌های بعد نیز سپری می‌شوند سال قبل نیز نامی در همین ارتباط داشت و در بسیاری از گزارش‌های رسانه‌ای سخنرانی‌ها آمار دادن‌ها مواردی از این قبیل به نام اقتصاد مقاومتی به میان آمد اما آنچه در عمل شاهد آن هستیم دریافت این واقعیت است که گویی بخش اقدام و عمل این شعار جدی گرفته نشده است.

حماسه حضور میلیون‌ها عاشق دل‌سوخته در اربعین نماد ایستادگی در برابر استکبار جهانی است

امام جمعه ایلام گفت: حماسه حضور میلیون‌ها عاشق دل‌سوخته در اربعین نماد ایستادگی در برابر استکبار جهانی است، اجتماع بزرگ و عظیم در کربلای معلی پدیده بزرگ شگفت آور و شکوهمند است.

لطفی تصریح کرد: پیام این حضور برای دوستداران انقلاب اسلامی امید آفرین و برای دشمنان و تکفیری‌های داعش و حامیان بین‌المللی و منطقه‌ای آنها یاس آفرین است.

خطیب جمعه ایلام گفت: حماسه اربعین برای مستضعفان جهان باعث ایستادگی و قیام در برابر نظام سلطه حاکمان فاسد و دیکتاتور وابسته به آمریکا می‌شود و در گسترش نهضت آزادی بخش با الهام‌گیری از مکتب عاشورا و معارف اهل بیت و هویت تشیع در جهان ایفا خواهد کرد.

حماسه اربعین امتداد حماسه عاشورا است

وی ادامه داد: اربعین نماد مهمترین و با ارزش‌ترین عوامل پیروزی وحدت یک جامعه است،
هیچ حرکت و انقلابی در طول تاریخ بشر بدون وحدت افراد جامعه به پیروزی نرسیده است. پیروان مکتب تشیع را اعتقاد بر این است که قبر شهیدان باید از یادها و ذهن‌ها فراموش نشود و اجتماع در کنار مرقد سید و سالار شهیدان احیای فرهنگ شهادت و ایستادگی در برابر طاغوت زمان است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: مصوبه اخیر آمریکا پیرامون تحریم‌های اخیر و به اصطلاح همه تحریم‌ها علیه ملت ایران تیر خلاص به توافق هسته‌ای و تمسخر و دهان‌کجی به ملت و دولت ایران بود که اعمال این تحریم‌ها حاکی از آن است که برجام هیچگونه منفعتی برای ایران نداشته و درآینده هم نخواهم داشت.

لطفی تصریح کرد: وقتی رژیم آمریکا به صورت آشکار یک معاهده و توافق بین‌المللی را عملا پاره می‌کند و به تعهداتشان عمل نمی‌کند، ادامه برجام برای ایران جز خسارت برای ملت و امتیاز دادن به آمریکایی‌ها و ادامه گستاخی‌های آنها چیز دیگری به دنبال نخواهد داشت و انتظار می‌رود دولت اقدام متقابل در این زمینه که نه تنها راه را براقدام خصمانه آمریکا در دستور کار خود بگذارد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: برجام نه تنها منافع ملی را تامین نکرد بلکه خسارت‌های فراوانی به منافع ملی زد، قطعا تحریم سپاه بهانه است بلکه هدف از تحریم ضربه زدن به اقتصاد کشور است.

وی ادامه داد: مطرح کردن سپاه و تحریم‌های اخیر به این خاطر است که نهاد سپاه پشتوانه محکم و پر قدرت ملت ایران است و کینه آمریکا به ملت ایران تمام شدنی نیست.

تلاش قرارگاه خاتم‌الانبیاء برای ایجاد جاده مهران ستودنی است

امام جمعه ایلام گفت: از قرارگاه خاتم الانبیا به خاطر تکمیل جاده ایلام -مهران تشکر می‌کنم، متاسفانه این کار بسیار بزرگ که کمتر از یکسال به اتمام رساندند نه در رسانه ملی و نه در بیان مسؤولان استانی و کشوری از اقدام قرارگاه خاتم الانبیاء سخنی به میان نمی‌آید، ظاهرا سپاه پاسداران در این زمینه هم مظلوم مانده است.

 

ارسال نظرات