امام جمعه هریس در خطبه های نمازجمعه این شهرستان با اشاره به پیامدهای مثبت پیاده روی میلیونی امت اسلامی در آئین اربعین حسینی گفت: درسی که اربعین به ما می‌دهد، این است که باید یاد حقیقت و خاطره‌ی شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگهداشت.
کد خبر: ۸۹۴۳۳۷۸
|
۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام قهرمان احمدی اظهار کرد: روز13 آبان نیز حوادث مهمی از تاریخ انقلاب اسلامی را در ذهن ها تداعی می کند که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشتند.
وی ادامه داد: روز 13 آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده، یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین علت این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.
حجت الاسلام احمدی اضافه کرد: قرآن مستکبران را در مقابل ضعیفان و مستضعفان قرار داده است و باید توجه داشت استکبار آن است که انسان اظهار بزرگی کند و آن‏چه را که از آن او نیست و برای او روا نیست، ابراز دارد.
وی با تأکید بر اینکه سیاست استکبارستیزی به‌عنوان یکی از اصول غیرقابل تغییر انقلاب اسلامی همواره در ردیف محکمات نظام اسلامی بوده است، اظهار کرد: ملت ایران در مراسم های گوناگون از جمله 13 آبان‌ماه، هرساله به‌عنوان نماد اعتراض در برابر زیاده‌خواهی‌ها، زورگویی‌ها، مداخله‌جویی‌ها و افزون‌طلبی مستکبران به‌ویژه آمریکای جنایتکار بر این امر مهم تأکید می‌کنند.
حجت الاسلام احمدی ادامه داد: استکبار از دیدگاه فرهنگ سیاسی اسلام، وجود نوعی سلطه‏ گری، سلطه‏ جویی، استعمار و بهره‏ کشی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی توسط اقلیت محدودی زورگو و منفعت ‏طلب بر خیل عظیم توده ‏های محروم است.
وی با پرسش اینکه چرا فقط برای امام حسین علیه ‏السلام روز اربعین تعیین شده و برای امامان دیگر مراسم روز اربعین نداریم؟ پاسخ داد: فداکاری‏ های امام حسین علیه ‏السلام، دین را زنده کرد و نقش او در زنده نگه داشتن دین اسلام، ویژه و حائز اهمیت است، این فداکاری‏ ها را باید زنده نگه داشت؛ چون زنده نگه داشتن دین اسلام است.
حجت الاسلام احمدی در پایان با اشاره به پیامدهای مثبت پیاده روی میلیونی امت اسلامی در آیین اربعین حسینی افزود: این همایش بزرگترین اجتماع بین المللی مذهب تشییع در جهان بشریت است که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی بنا نهاده شده است.

ارسال نظرات