معاون فرماندار بجستان بعد ظهردیروز در دیدار با اعضای جدید هیئت‌های مذهبی ضمن برشمردن آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: امروز هیئت‌های مذهبی میتوانند جلو بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را گرفته و با جذب حداکثری جوانان به مساجد کمک خوبی در تقویت روحیه دین باوری جوانان و تقویت احساس مسئولیت آنان نیز داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۴۳۲۳۳
|
۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حسین اسدی شب گذشته گذشته در جمع اعضای شورای هیئت‌های مذهبی بجستان با اشاره به اینکه سیره حضرت امام راحل  را باید سرلوحه کار خود قرار دهیم و روحیه خدمت گذاری و صداقت در کار‌ها و جدیت را اساس زندگی و خدمت به مردم قرار داشته باشیم اظهار کرد: امروز هیئت‌های مذهبی میتوانند جلو بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را گرفته و با جذب حداکثری جوانان به مساجد کمک خوبی در تقویت روحیه دین باوری جوانان و تقویت احساس مسئولیت آنان نیز داشته باشند.

وی  ادامه داد: ۱۸۵ هیئت مذهبی در شهرستان داریم که شاید بتوان به جرات گفت: اکثر جوانان شهر و روستا را در دامنه خود تحت پوشش دارند و لازم است با این دید که هیئت‌های مذهبی منحصر به محرم، صفر و ایام عزاداری تنها نباشد به مسئله نگاه کنیم و به عنوان سنبل جامعه بوده و در همه مواقع بیدار و هوشیار در جامعه می‌باشند و مسائلی از قبیل: دوری از اسراف و نظافت و بحث سرفه جویی در انرژی‌ها و ده‌ها مسئله اینگونه را با کمک این جوانان می‌شود حل کرد این امکان ندارد مگر با کمک شورای هیئت‌های مذهبی که کار را مدیریت کرده و خوراک بدهند و برنامه ریزی خوبی نیز در این زمینه‌ها داشته باشند.

وی افزود: برای اولین بار همچنین بانویی (نرگس شریف زاده) در جمع شما شهامت کرده حضور یافته و می‌شود با کمک ایشان به جامعه بانوان نفوذ کرد و از ایشان برای حل خیلی ازمسائل با کمک بانوان استمداد طلبید.

در این نشست حسن اکبری عضو شورای هیئت‌های مذهبی با بیان اینکه از ۱۸۰ هیئت مذهبی فعالی که در شهرستان داریم ۱۶۵ تای آن ثبت سامانه طوبی شده گفت: در انتخابات امسال به انتخاب اعضای هیئت‌های مذهبی شهرستان به صورت ویژه نگاه شده و ۱۴۶ مسئول از هیئت‌های بجستان در انتخابات این شورای ۷ نفره شرکت نموده اند.

وی با قدردانی از حضور معاون فرمانداری در این انتخابات و توجه ویژه به این مسئله گفت: شهرستان بجستان در سال‌های گذشته یکی از شهرستان‌های برتر استان در ارائه خدمات بوده و تلاش داریم برای پیشرفت امور مذهبی و تشکل‌های دینی و برگزاری مراسمات مذهبی خدمات در خور شان ارائه دهیم.

عضو شورای هیئت‌های مذهبی، برگزاری همایش‌هایی برای اعضای هیئت‌های مذهبی و روحانیون مساجد و تشکیل کانون مداحان و رفع اختلافات احتمالی بین هیئت‌های مذهبی و جذب جوانان به مساجد را با اتحاد و همدلی از دیگر برنامه‌های این شورا اعلام کرد.

نرگس شریف زاده اولین بانوی عضو هیئت‌های مذهبی شهرستان به بیان نکته نظراتی پرداخت و گفت: با توجه به اینکه اولین تجربه کاری ام در این زمینه هست پیشنهاد می‌کنم جلسات به انتخابات و جلسات اولیه ختم نشود و با ارائه راهکار‌های مناسب و تقویت شعائر دینی در همه زمان‌ها در صحنه حضور داشته باشیم و از ظرفیت همه مساجد وخصوصا مسئولان شهرستان در این زمینه استفاده کنیم.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی یکی از مسائل اصلی هست که در جلسات قران و مراسمات مذهبی بانوان مطرح می‌شود ودر این زمینه از بانوان نیز کمک‌های خوبی می‌توان گرفت و مساجد را به عنوان پایگاه‌های تشکیل جلسات و رفع مشکلات در اختیار بانوان قرار داد.

وی گفت: بانوان روستایی نیز از استعداد‌های خوبی برخوردار می‌باشند و لازم است در این زمینه‌ها از توان آنان نیز استفاده کنیم و از همه مهمتر حمایت و همکاری مسئولان نیز می‌تواند موجبات تقویت تشکل‌های دینی و هیئت‌های مذهبی را نیز فراهم نماید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها