معاون سابق درمانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در آیین تودیع خود گفت: با اجرای طرح تحول سلامت، حدود یک و نیم میلیون نفر در بیمارستان های دانشگاهی استان بستری شدند.
کد خبر: ۸۹۴۳۱۷۱
|
۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  علی تقی زادیه  افزود: با شروع طرح تحول نظام سلامت، ضریب اشکال تخت های بیمارستانی از 67 به 77 رسید و تعداد تخت بیمارستان های دانشگاه نیز به یک هزار و 500 تخت افزایش یافته است.
وی ادامه داد: در این مدت با کاهش 8 درصدی سزارین در استان روبروبر بودیم و نیز با توجه به احداث بخش دیالیز و افزایش تخت، دیگر بیماری منتظر دریافت خدمات دیالیز نمی ماند.
تقی زادیه اظهارکرد: با اجرای طرح تحول سلامت همچنین تخت های روانپزشکی از 510 تخت به 640 افزایش یافت و با خیال راحت می توان این بیماران را جدا از بیمارستان های جنرال بستری کرد.
وی گفت: تعداد پیوند از مرگ مغزی نیز به 28 مورد در سال جاری رسیده و 16 مورد پیوند مغز استخوان نیز انجام شده است.
معاون سابق درمانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: در زمینه هتلینگ، بیش از 400 هزار مترمربع فضا بازسازی شده و حدود 150 میلیارد تومان نیز برای تجهیزات پزشکی هزینه شده است.
وی خاطرنشان کرد: در مدت اجرای طرح تحول سلامت همچنین تقریبا تمامی اورژانس های دانشگاهی بازسازی شده اند و برخی اقدامات مانند تاسیس بانک شیر مادر بیمارستان الزهرا، احداث ساختمان پیوند، دیالیز و کلینیک دندانپزشکی و مرکز نگه داری معتادان متجاهر ماده 16 با همکاری استانداری نیز به انجام رسیده است.

ارسال نظرات