استاندار مرکزی گفت: استقرار مجتمع خودروسازی در ساوه به عنوان یکی از موضوعات مهم در رونق اقتصادی محسوب می‌شود که ضمن ایجاد چندین هزار فرصت شغلی، از کنار گردش و ترنول مالی که متاثر از این سرمایه‌گذاری به دست خواهد آمد بسیاری از مشکلات اقتصادی استان برطرف می‌شود.
کد خبر: ۸۹۴۳۱۴۴
|
۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سیدعلی آقازاده در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی که در شهرستان ساوه برگزار شد، به رفع مشکلات حوزه کشاورزی در شهرستان‌های ساوه و زرندیه اشاره کرد و گفت: کاهش منابع آبی باعث شده تا حوزه کشاورزی در این شهرستان‌ها با چالش جدی مواجه باشد که برای حل این معضل در سفر اخیر دولت به استان اعتباری به منظور اختصاص سهم آب ساوه از سد کوچری مصوب شد که امیدواریم بتوانیم با جذب اعتبارات کافی زمینه تحقق این مهم را فراهم آوریم.

وی به حوزه صنعت ساوه اشاره کرد و افزود: فعالیت بیش از 600 واحد صنعتی در ساوه باتوجه به مشکلات اقتصادی کشور، که از شرایط مطلوبی برخوردار نیستند عزم و سیاست‌های حمایتی مسئولان را می‌طلبد.

استاندار مرکزی به سرمایه‌گذاری شرکت "رنو" فرانسه در ساوه اشاره کرد و تصریح کرد: استقرار مجتمع خودروسازی در ساوه به عنوان یکی از موضوعات مهم در رونق اقتصادی محسوب می‌شود که ضمن ایجاد چندین هزار فرصت شغلی، از کنار گردش و ترنول مالی که متاثر از این سرمایه‌گذاری به دست خواهد آمد بسیاری از مشکلات اقتصادی استان برطرف می‌شود.

آقازاده با اشاره به ایجاد برخی از موانعی که بر سر راه استقرار این مجتمع بزرگ خودروسازی بوجود آمده است، گفت: به همین منظور نامه‌ای به امضای 100 نماینده مجلس و با پیگیری نماینده مردم ساوه و زرندیه به معاون اول رئیس جمهور ارسال و در نشست اخیر با معاون اول رئیس جمهور مشکلات این طرح مطرح و قرار بر این شد با نظر مساعد دولت این موضوع عملیاتی شود.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به باغداران ساوجی گفت: ساوه و زرندیه قطب کشاورزی استان هستند اما به دلیل سرمازدگی باغات انار خسارت بسیار زیادی به باغداران وارد شده است و برخی از باغداران به دلیل اینکه دوبار خاطره سرمازدگی را تجربه کرده‌اند اقدام به تغییر کشت کرده و بنا دارند تا به جای درخت انار درختان دیگری را جایگزین کنند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: با مشوق‌هایی که از سوی دولت و سیاست‌های حمایتی که در قالب اعطای تسهیلات با نرخ ارزان صورت می‌گیرد انتظار ما از باغداران انار کار ساوجی این است که نسبت به تغییر کشت انار اقدام نکنند تا برند این شهرستان که با نام انار شناخته می‌شود خدشه‌دار نشود.

وی خاطرنشان کرد: تمامی این مشکلات در ستاد اقتصاد مقاومتی استان مطرح و راهکارهای عملی برای برطرف شدن آن به عنوان مصوبه ستاد بوده و قابلیت اجرایی خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات