مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی خبر داد

جمع‌آوری بیش از ۳ میلیارد زکات در استان مرکزی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: در شش ماهه نخست امسال میزان ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون زکات در استان مرکزی جمع ‌آوری شده است که این میزان نسبت به سال گذشته رشد ۲۰۰ درصدی داشته است.
کد خبر: ۸۹۴۳۱۲۹
|
۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ قنبر موسی‌نژاد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در حاشیه همایش تقدیر از عاملین و مؤدیان زکات شهرستان شازند ریشه‌کن کردن فقر در جامعه و برطرف کردن مشکلات نیازمندان را از مهم‌ترین آثار احیای زکات در جامعه دانست و گفت: پرداخت به موقع زکات علاوه بر رفع معضل فقر و مشکلات مادی فقراء، باعث برکت در اموال مؤدیان و آبادی محله‌ها و شهرها می‌شود و هر مقدار که زکات جمع‌آوری شود ۶۰ درصد برای فقرا و ۴۰ درصد برای اجرای پروژه‌های عمرانی اختصاص پیدا می‌کند.

 
 
 
 وی افزود: بر اساس آیات شریفه قرآن، اولین گروهی که باید از زکات بهره مند شوند فقرا و مساکین هستند و قطعا باید در اولویت مصرف زکات قرار گیرند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری ائمه جمعه شهرستان ها و شوراهای زکات، امسال نسبت به سال گذشته روند روبه رشدی را در بحث جمع آوری زکات داشتیم.

موسی‌نژاد با اشاره به میزان زکات پرداختی از سوی مردم استان مرکزی در طول این یک سال گفت: در شش ماهه نخست سال 95 میزان یک میلیارد و 300 میلیون تومان زکات جمع آوری شد که در شش ماهه اول سال 96 این میزان به 3 میلیارد و 800 میلیون تومان رسید و نزدیک به 200 درصد رشد داشته است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی تصریح کرد: ظرفیت استان مرکزی بیشتر از این رقم هاست و باید تلاش کنیم افرادی که توانایی پرداخت دارند نسبت به این سنت حسنه ترغیب شوند.

 در پایان این مراسم از تعدادی از عاملین و مؤدیان زکات شهرستان که در بحث پرداخت و جمع‌آوری و ترغیب مردم به پرداخت زکات تلاش داشتند، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار