خبرهای داغ:
اولین همایش آواها و نواهای مذهبی شهرستان شاهرود در فرهنگسرای مهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۴۲۹۹۰
|
۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، اولین همایش آوا‌ها و نوا‌های مذهبی استان در مرحله شهرستانی در فرهنگسرای مهر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود برگزار شد.
در این همایش که پیرغلامان اهل بیت (ع) و ذاکران و مرثیه خوانان حضور داشتند، رمضانعلی آشوری سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با بیان اینکه اولین همایش آوا‌ها و نوا‌های مذهبی استان سمنان در مرحله شهرستانی از دیروز آغاز شده است افزود: در شهرستان شاهرود و میامی امروز در این همایش برگزار می‌شود و در دو روز آینده نیز در شهرستان‌های باقی مانده انجام و مرحله استانی ۲۳ و ۲۴ آبان ماه در شاهرود برگزار می‌شود.
وی افزود: هدف از برپایی این همایش شناسایی پیرغلامان اهل بیت و معرفی نوا‌ها و نغمات مذهبی مناطق مختلف و حمایت از پیرغلامان ایت.
آشوری خاطر نشان کرد: این همایش به همت محقق گرامی قنبری با دو سال پژوهش در این زمینه برپا شده است و از زحمات وی و کارشناسان این همایش و دست اندرکاران برگزاری این همایش تقدیر و تشکر می‌نماییم.
قنبری نیکدل دبیر تخصصی همایش آوا‌ها و نوا‌های مذهبی استان نیز در آیین افتتاحیه این همایش با بیان اینکه بر اساس پژوهش‌های میدانی در دو سال گذشته این همایش را برگزار کردیم بیان کرد: تحریف و آسیب‌های زیادی که در هیئت‌ها و مجالس عزاداری شاهد هستیم که از اصالت ما را دور کرده سبب شد تا این همایش را بر پا نماییم تا اصالت‌ها را معرفی کنیم.
وی افزود: رسالتی بر دوش ما و شماست که نقطه قوت ما شما عزیزان هستید و تلاش داریم بحث آموزش هم در راستای این همایش انجام شود و در سطح استان با حضور شما پیرغلامان بتوانیم اصالت‌ها را نسل جدید منتقل کنیم و بر اصالت‌ها تاکید داریم که از دستاورد‌های مهم این همایش است.
دبیر تخصصی همایش آوا‌ها و نوا‌های مذهبی استان گفت: مستندسازی و انتشار آثار برتر در سطح کشور و معرفی پیرغلامان و ایجاد بانک اطلاعاتی از اهداف این همایش است.
بعد از مراسم افتتاحیه اجرای گروه‌ها و نفرات برای داوری و انتخاب نفرات برتر آغاز شد.
در این همایش یک روزه پیرغلامان و مداحان و شاعران اهل بیت (ع) از شهرستان‌های شاهرود و میامی با حضور و اجرای برنامه به معرفی نغمات و آوا‌های سنتی منطقه خود پرداختند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها