مسئول سازمان بسیج فرهنگیان گفت: مطالب مهمی در اسناد لانه جاسوسی وجود دارد که ورود آن به کتب درسی به ارتقای تربیت سیاسی دانش‌آموزان کمک شایانی می‌کند.
کد خبر: ۸۹۴۲۹۸۹
|
۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵

 

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج،حسن مرادی مسئول سازمان بسیج فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با اشاره به ریشه تاریخی استکبارستیزی در مردم ایران اظهار داشت: تصویب کاپیتولاسیون نهایت تحقیر ملت ایران بود که افشاگری امام خمینی(ره) در مورد آن منجر به تبعید ایشان در 13 آبان سال 43 شد و دیگر اتفاق استکبارستیزانه در 13 آبان در سال 58 رقم خورد که منجر به تسخیر سفارت امریکا یا لانه جاسوسی شد.

وی افزود: دولت موقت نسبت به اقدامات تهدیدآمیز امریکا منفعل بود و دانشجویان نسبت به توطئه‌های امریکا در آن سفارت آگاهی یافتند و نهایتاً آن را تسخیر کردند.

مرادی اضافه کرد: نامگذاری 13 آبان به نام روز ملی استکبارستیزی با ماهیت استکباری امریکا و اتفاقات تاریخی که در این روز اتفاق افتاده بود تناسب داشت و از جهتی که زمینه مناسبت‌سازی برای بازتولید پیام مبارزه با استکبار را دارد هم بسیار مناسب است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان گفت: تحلیل اسناد لانه جاسوسی مسائل بسیار مهمی را نشان می‌دهد که مطالعه آن برای همگان و بالاخص دانش‌آموزان مهم است که چندی قبل هم رهبر معظم انقلاب بر ورود این مطالب در کتب درسی تأکید کردند و آن طور که در جریان هستم آموزش و پرورش هم در این زمینه اقداماتی را انجام داده است.

وی ادامه داد: سیاست‌های نفوذ در حاکمیت‌ها، ارتقا نیروهای نفوذی در حکومت‌ها، تصمیم‌سازی در کشورها و به ثمر رساندن سیاست‌ها در کشورهای هدف توسط امریکا، مسائلی است که در اسناد لانه جاسوسی وجود دارد که ورود آن به کتب درسی به ارتقای تربیت سیاسی دانش‌آموزان کمک شایانی می‌کند.

*نگاه به نظام تعلیم و تربیت باید تغییر کند

مرادی با بیان اینکه نظام موجود تعلیم و تربیت نیاز به تغییر و تحول دارد، خاطر نشان کرد: در نظام تعلیم و تربیت باید تحولات اساسی بر مبنای سند تحول بنیادین و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری رخ دهد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان الزامات این تحول را برشمرد و گفت: نگاه تحول‌گرایی مبتنی بر سند تحول باید از خارج از وزارت آموزش و پرورش هم مورد توجه باشد؛ نگاه به آموزش و پرورش در حال حاضر نگاه مصرف منابع است که باید به نگاه سرمایه‌گذاری برای رشد کشور تغییر کند.

وی بیان داشت: در درون آموزش و پرورش باید با هماهنگی همه مسئولان در راستای اجرای سند تحول گام برداشته شود و همه اقدامات و سیاست‌ها بر مبنای آن تنظیم شود.

مرادی تصریح کرد: امیدواریم جامعه ما به مرحله‌ای برسد که جایگاه فرهنگ و نظام تعلیم و تربیت ارتقا یافته و ارزش و اهمیت آن در نگاه همه افزایش یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات