نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: موضوع قاچاق از بحث اقتصادی عبور کرده و به یک مسئله سیاسی تبدیل شده است و در حقیقیت قاچاق یک مبارزه جدی و سیاسی دشمنان با ایران است که می‌خواهند از این طریق ملت ما را به زمین بزنند.
کد خبر: ۸۹۴۲۹۴۵
|
۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در دیدار با مسئولان و کارکنان اداره کل تعزیرات حکومتی استان کردستان، گفت: نهاد‌هایی که در جمهوری اسلامی تاسیس شده است براساس ضرورت‌ها و نیاز‌ها بوده و هر کدام نقش موثری در تحقق اهداف والای نظام دارند.
وی از سپاه به عنوان یکی از مهم‌ترین نهاد‌های همزاد با پیروزی انقلاب اسلامی نام برد و گفت: سپاه از جمله نهاد‌های ارزشمندی است که در برابر زیادخواهی‌های دشمنان همواره ایستاده و امروز دشمنان در برابر آن به عجز رسیده اند.

به گفته نماینده ولی فقیه در کردستان، کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز از دیگر مولود‌های انقلاب اسلامی است که در راستای کمک به افراد محروم و نیازمند و توانمندسازی آنان تشکیل شده و خوشبختانه نقش خوبی در طول این سال‌ها ایفا کرده است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی تعزیرات حکومتی را هم از دیگر نهاد‌های حامی مردم نام برد که با اقشار جامعه در ارتباط است و منافع آن به مردم می‌رسد.

به گفته وی، این نهاد در راستای حمایت از حقوق مردم در زمینه اشتغال با جلوگیری از ورود قاچاق کالا شکل گرفته و نقش مهمی در تامین سلامت و اقتصاد جامعه دارد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه تعزیرات حکومتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی برای جلوگیری از سوءاستفاده سودجویان شکل گرفته و در این راستا فعالیت می‌کنند، گفت: برای مقابله با کسانی که می‌خواهند از حدود قانون تجاوز و حق دیگران را پایمال کنند باید افراد و یا دستگاه‌هایی وجود داشته باشند، که تعزیرات حکومتی در کشور ما یکی از همین نهاد‌ها است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: کار‌ها و رسالت‌هایی که از سوی این دستگاه به ویژه در بحث مبارزه با قاچاق کالا انجام می‌شود دارای اهمیت زیادی است.

وی اذعان داشت: در شرایط عادی قاچاق یک مسئله منفعت‌طلبانه است، اما در برخی شرایط بحث قاچاق اهداف بزرگتری از جمله وابسته کردن و به زانو درآوردن ملتی را دنبال می‌کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: قاچاق کالا و ارز از جمله راه‌هایی است که دشمنان برای ضربه زدن به نظام ما به شدت به آن دلبسته‌اند و با شدت روی این حوزه کار می‌کنند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه در کشور ما سرمایه‌های زیادی به ویژه سرمایه‌های انسانی داریم، گفت: این افراد فکر و ایده و طرح‌هایی دارند که اگر اجرا شود به نفع مردم خواهد بود.

به گفته وی،این  در حالی است که ظرفیت برای تولید با بهره‌گیری از ایده و طرح‌های افراد توانمند در کشور فراهم است، اما شاهد ورود کالا‌های قاچاق هستیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه کالا‌هایی امروز به صورت قاچاق وارد کشور ما می‌شوند وقتی دقت می‌کنیم هزینه تولید آن‌ها کمتر از قیمتی است که الان در بازار به فروش می‌رسد، خاطرنشان کرد: به جز اینکه اهداف اصلی پشت این قضیه ضربه زدن به تولید و اقتصاد ایران است چه استدلال منطقی دیگری می‌توان برای آن تصور کرد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی اضافه کرد: هزینه ساخت این محصولات که امروز در بازار عرضه و موجب خوابیدن واحد تولیدی و بیکار شدن نیرو‌ها کار در کشور می‌شود کمتر از هزینه تولید آن‌ها است.

وی با بیان اینکه ضربه زدن به اقتصاد و بیکار شدن بخش قابل توجهی از نیرو‌های کار از تاثیرات و خروجی ورود قاچاق کالا است، اذعان کرد: این مهم موجب بروز نارضایتی بین مردم نسب به نظام می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان از تولید به عنوان مهم‌ترین اصل در توانمندسازی اقتصادی در هر جامعه‌ای نام برد و اظهار کرد: تا زمانی که به صورت جدی با قاچاق کالا و ارز مقابله نشود نمی‌توانیم شاهد توسعه تولید باشیم.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی اضافه کرد: گاهی توطئه‌های دشمنان کاملا مشخص است تا جایی که یکی از مهم‌ترین اهداف از تحریم‌های ایران را ایجاد نارضایتی در بین ملت ایران عنوان می‌کنند.

وی با بیان اینکه در برخی موارد تحمیل تحریم‌ها با هدف سود مادی از سوی کشور‌های صاحب قدرت انجام می‌گیرد، گفت:، اما در بسیاری از موارد هدف اصلی دشمنان ایجاد نارضایتی است.

به گفته نماینده ولی فقیه در کردستان، دشمنان با تمام قوا و از همه جا وارد شده تا به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه وارد کند و در این راستا از هر ظرفیت و روشی استفاده می‌کند.



دشمنان با اصل اسلام مخالف هستند

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه کینه دشمنان اسلام به کشور خاصی خلاصه نمی‌شود، گفت: دشمنان با اصل اسلام مخالف هستند و در این میان هیچ کشور مسلمانی برای آنان تفاوتی ندارد.

وی اضافه کرد: دشمنان اسلام تحمل وجود یک کشور کوچک مسلمان را در دل اروپا ندارند و برای مقابله با مسلمانان زمانی در پوست طالبان و گاه در قالب داعش ورود پیدا می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: امروز دشمن با تمام توان اعتقادات مسلمانان را هدف قرار داده و در این مسیر با اقدامات نرم به صورت ملایم دنبال حذف اعتقادات و ارزش‌ها در وجود مسلمانان است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه این تغییر الگو‌ها به صورت کاملا نرم و ملایم انجام می‌گیرد، افزود: دشمن با انجام اقدامات تبلیغی در قالب تولیدات هنری در شبکه‌ها ماهواره‌ای و ... رفته رفته پوشش، خوراک و رفتار انسان‌ها را تغییر می‌دهد.



وی با اشاره به اینکه مبارزه با استکبار و دست نشانده‌های آنان شیعه و سنی نمی‌شناسد، گفت: دشمنان اسلام دشمن تمام مسلمانان هستند و مقابله با آن‌ها در هر جایی از دنیا وظیفه تمام نظام‌های اسلامی است.



نماینده ولی فقیه در کردستان وابستگی اقتصادی را از سلطه‌های بسیار مهم بیان کرد و اظهار داشت: امروز دشمنان به صورت جدی دنبال وابسته‌کردن اقتصاد کشور‌هایی است که به صورت جدی در برابر سلطه‌خواهی آنان ایستاده‌اند.



آیت‌الله حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: ارزش و افتخار بزرگی که ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی داریم وجود رهبر آگاه و مسلط و عامل به دستورات قرآنی است که همواره به مبارزه جدی در بحث قاچاق تاکید دارند.



وی با بیان اینکه قاچاق امروز از بحث اقتصادی صرف عبور و به یک مسئله سیاسی تبدیل شده است، اظهار کرد: نود درصد گوشی‌های هوشمند وجود دارد قاچاق است که باید به این موضوع با نگاه موشکافانه‌تر توجه کنیم.



نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه امروز بلا‌هایی که وجود این گوشی‌های هوشمند به سر خانواده‌ها و جوانان ما آورده قابل جبران نیست، گفت: این گوشی‌ها در کنار زیان‌های مادی که به جامعه تحمیل کرده کانون‌های خانواده‌های ما را از هم پاشیده است.



وی اضافه کرد: در برخورد با قاچاقچیان کالا و ارز باید با توجه به کالایی که وارد می‌کنند و میزان زیانی که از طریق آن به جامعه تحمیل می‌شود باشد.



آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز نگاه باید از نگاه زیان‌های اقتصادی خارج و مباحث کلان‌تری مد نظر گرفته شود، گفت: وقتی امروز عمق مشکلات را در بحث ورود قاچاق کالا و ارز می‌بینیم به این نتیجه می‌رسیم که تشکیل نهادی مانند تعزیزات حکومتی اقدام ارزشمند و با نگاه آینده نگرانه بوده است.



وی حمایت از نظام و مردم با توجه به اینکه عمده ضربه‌ها را در این راستا مردم می‌خورند باید به صورت جدی مد نظر فعالین در تعزیرات حکومتی باشد، اظهار کرد: دشمن امروز روی قاچاق کالا متمرکز شده است و می‌داند تنها از این طریق می‌تواند به کشور ما ضربه وارد کند.



به گفته نماینده ولی فقیه در کردستان، امروز ایران جزء شش کشوری است که دیگر دشمنان تصور جنگ نظامی با آن را به خود راه نمی‌دهد از این رو برای ضربه زدن به این نظام دشمنان روی مباحث اقتصادی تاکید دارد.



آیت‌الله حسینی‌شاهرودی گفت: سو استفاده‌های اقتصادی و فشار‌هایی که از طریق وارد کردن جنس‌هایی که بیشترین ضربه را وارد می‌کنند امروز به صورت جدی از سوی دشمنان دنبال تا تولید ما را بخواند.



وی افزود: قاچاق در حقیقیت یک مبارزه جدی و سیاسی از سوی دشمنان ایران است که می‌خواهند از این طریق نظام ما را به زمین بزنند.



نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: در مبارزه با قاچاق کالا و ارز اولویت با باند‌های کلانی باشد که به صورت گسترده در این زمینه فعالیت و پیکر اقتصادی ما را مورد هدف قرار داده‌اند باشد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات