با حضور فرمانده ناحیه اشتهارد برگزار شد؛

جلسه حلقه مربیان صالحین

جلسه حلقه مربیان طرح صالحین با حضور سرگرد ترابی فرمانده محترم سپاه شهرستان و امام جمعه حجت الاسلام والمسلمین ولدبیگی به همراه مربیان طرح صالحین در دفتر امام جمعه شهرستان اشتهارد برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۴۲۹۲۹
|
۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، جلسه حلقه مربیان طرح صالحین با حضور جناب سرگرد ترابی فرمانده محترم سپاه شهرستان و امام جمعه محترم حجت الاسلام والمسلمین ولدبیگی به همراه مربیان طرح صالحین در دفتر امام جمعه شهرستان اشتهارد برگزار شد.

 

جلسه حلقه مربیان صالحین

 

در این جلسه که فرمانده ناحیه اشتهارد با مربیان صالحین این شهرستان در دفتر امام جمعه شهرستان اشتهارد صورت گرفت ،گفت: در موضوع صالحین مشکل اصلی ما این است که برداشت درستی از حلقه ها نداریم تصور غالب این است که حلقه یعنی یک گروه بیایند در مسجد دور هم حلقه بزنند و یک نفر آنها را از نظر اعتقادی و تربیتی آموزش بدهد در حالیکه حلقه این نیست. حلقه صالحین این است که فرمانده پایگاه 22نفر از نیروهای هم سن و سالی که به بسیج پیوسته اند به یک نفر که صلاحیتهای تربیتی و معرفتی مناسبی دارد تحویل می دهد و این فرد مسئولیت می پذیرد که از لحاظ معرفتی و تربیتی و فهم بصیرتی بسیجیان مذکور را رشد بدهد مثل پدری که دائما دنبال تربیت و رشد فرزندان خودش است.

وی ادامه داد: ممکن است اعضای حلقه در ماههای اول اهل نشستن در مسجد و شنیدن معارف نباشند سرگروهی که می خواهد با آنها کار کند ممکن است با آنها قرار فوتبالی بگذارد و هر هفته در زمان معینی با هم فوتبال بازی کنند اما سرگروه به افراد خود توصیه می کند با وضو وارد میدان شوند و در اول بازی دعای سلامتی آقا را می خوانند در وسط بازی مسائلی که پیش بیاید مربی حکم شرعی را می گوید در وسط بازی مرتباً مربی در مورد حفظ اخلاق و حریم دیگران و رعایت بازی جوانمردانه تذکر می دهد. در انتهای بازی با سوره والعصر بازی را تمام می کند. اگر بازی به ساعت اذان برخورد بازی را برای نماز تعطیل می کند.

سرگرد ترابی در پایان خاطر نشان کرد : اعضای حلقه ماهی یکبار قرار رفتن به نماز جمعه یا خانه شهدا بصورت دست جمعی می گذارند. با این روشها به تدریج بچه ها را به سمت پذیرش یادگیری معارف سوق می دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار