برای ارائه خدمات تخصصی پزشکی به زائران اربعین ؛
خبرگزاری بسیج: تیم پزشکی بیمارستان حضرت صدیقه زهرا(س) دولت آباد به منظور ارائه خدمات تخصصی پزشکی و درمانی به زائران اربعین حسینی رهسپار کربلای معلی شد.
کد خبر: ۸۹۴۲۸۶۶
|
۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۲

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ دکتر ولید دنده بر، رئیس بیمارستان حضرت صدیقه زهرا(س) در مراسم بدرقه کاروان پزشکی به کربلای معلی، با اشاره به اینکه این چهارمین سال متوالی است که تیم تخصصی پزشکی این مرکز خیریه توفیق پیدا می کند برای انجام ماموریت پزشکی مراسم بزرگ اربعین حسینی با تولیت حرم حضرت ابوالفضل(ع) همکاری کند، خاطر نشان کرد: تولیت درمانگاه حضرت ابوالفضل(ع) ساختمانی را برای راه اندازی پلی کلینیک تخصصی در اختیار ما قرار داده است که خدمات مختلف پزشکی در این مرکز به زائران اربعین ارائه کنیم. همچنین امسال برای دومین سال است که اعزام تیم پزشکی از بیمارستان حضرت صدیقه زهرا با هماهنگی وزارت بهداشت کربلای معلی صورت می گیرد.

وی گفت: تیم پزشکان و پرستاران اعزامی از بیمارستان حضرت صدیقه زهرا(س) به کربلای معلی، شامل 26 پزشک متخصص ارتوپدی، دندانپزشکی، قلب و عروق طب سنتی و متخصص زنان و زایمان، پزشکان عمومی خانم و آقا هستند که از استان های خراسان، گلستان، قم، دانشگاه علوم پزشکی تهران و بیمارستان حضرت صدیقه زهرا(س) دولت آباد به مدت 11 روز شبانه روزی در مراسم راهپیمایی اربعین به درمان و مداوای زائرانی که به درمانگاه حضرت ابوالفضل(ع) مراجعه می کنند، می پردازند.  

 دنده بر افزود: در هیچ کجای دنیا یک چنین تجمعی که در عالم تشیع وجود دارد نخواهید دید که یک فرد برای همه حرف اول را بزند و عشق و محبت به آقا امام حسین(ع) است که همه را یک دل و یک رنگ در یک مسیر جمع کرده است که پیش بینی می شود امسال حدود 25 تا 28 میلیون زائر در مراسم اربعین حسینی شرکت کنند و به کوری چشم دشمنان بویژه تکفیری ها اقتدار مسلمانان در این رویداد بزرگ مذهبی و دینی به نمایش گذاشته خواهد شد.

  رئیس بیمارستان حضرت صدیقه زهرا(س) گفت: تجهیزات پزشکی  و 160 قلم دارو به ارزش 80 میلیون تومان در قالب دو کامیون از سوی بیمارستان خیریه حضرت صدیقه زهرا(س) به کربلای معلی ارسال شده است. همچنین یک دستگاه بسیار مجهز با آخرین تکنولوژی از سوی یک شرکت تولید کننده لوازم و تجهیزات پزشکی به این مرکز درمانی اهدا شده است.

وی اظهار داشت: شاید برخی افراد از اعزام اینگونه کاروان ها به کشور عراق انتقاد و اعلام کنند چرا شما کار و زندگی و زن و بچه خود را رها کرده و به کشور دیگر خدمت می کنیدپس اگر امثال ما نرویم چه کسی قرار است به زائز امام حسین(ع) خدمت کند. بسیاری از افراد فقیر و پولدار با جان و دل خدمات مختلف در این مسیر تقدیم می کنند و هر کدام با زبان خودشان خدمت می کنند. جامعه پزشکی هم با قسم نامه ای که خوانده و عشقی که به انسانیت و مذهب دارد در این عرصه وارد شده است. نمی شود که دست روی دست بگذاریم تا دیگران خدمت کنند و پزشکان از دیگر حوزه ها عقب بمانند.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات