خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه تکاب:
نشست سیاسی حوزه دانش آموزی ناحیه تکاب ، با حضور جمع کثیری از دانش آموزان بسیجی برگزار گردید .
کد خبر: ۸۹۴۲۸۴۹
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، در این نشست مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه تکاب ، 13 آبان را نماد استکبار ستیزی دانست و گفت: روز 13 آبان که در تقویم به عنوان روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.

حجت الاسلام سید صادقی در ادامه افزود: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، 13 آبان 1357 که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 عنوان این سه واقعه تاریخی است که نمی‌توان هیچ یک را از نظر اهمیت نسبت به دیگری اولی تر دانست چرا که هر کدام در دوره وقوع تاثیر گذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده‌اند.

حجت الاسلام صادقی در ادامه خاطر نشان کرد : ماهیت و رویکرد اساسی در وقوع رخدادهای مهم یوم الله 13 آبان بر استکبار ستیزی و استقلال طلبی ملت بزرگ ایران استوار است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه برنامه نفوذ آمریکا تغییر باورها، آرمان ها، نگاه ها و تغییر سبک زندگی مردم است اظهار داشت: هوشیاری مقابل نفوذ دشمنان ، روشنگری و تبیین حقایق ، تکلیف همه ما در مقابله با دشمنان است.

صادقی خاطر نشان کرد: عده ای می گویند اگر لانه جاسوسی آمریکا تسخیر نمی شد مگر چه اتفاقی می افتاد ؟ پاسخ این است که اگر این واقعه مهم رخ نمی داد ایران اسلامی نمی توانست به برخی خودکفایی ها دست یابد .  اگر رابطه با آمریکا قطع نمی شد ایران هیچ وقت به یک استقلال حداقلی در حوزه سیاسی نمی رسید . به ایران اجازه ی بدست آوردن دستاوردهای صنعتی را نمی دادند . آیا این اجازه را می دادند که جمهوری اسلامی ایران کارخانه فولاد مبارکه داشته باشد؟ پارس جنوبی و عسلویه داشته باشد؟ آیا اجازه می دادند ایران اورانیوم را غنی و آن را تبدیل به کیک زرد کند ؟ آمریکا هیچ گاه چنین اجازه ای را به ایران نمی داد و اگر این رابطه با آمریکا قطع نمی شد ایران اسلامی امروز این استقلال و خودکفایی را نداشت .چنانچه ترامپ در سخنان اخیر خود به رئیس جمهور فرانسه گفت : هر چه می توانید به ایران کالا صادر کنید و ما مخالف این نیستیم ، چرا که از ایران خودکفا بیزاریم و باید در جهت وابسته کردن ایران به غرب عمل کنیم .

ارسال نظرات