امسال برای اولین باربه همت سپاه ماکو کاروان های راهیان نور دانش آموزی از شهرهای شمال استان به مناطق مرزی و عملیاتی در منطقه بورالان ماکو اعزام شدند .
کد خبر: ۸۹۴۲۸۴۷
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، فرمانده سپاه ماکو دراین مراسم اظهارکرد: در این مرحله 350 نفر از دانش آموزان دختر شهرستان ماکو در قالب 6 دستگاه اتوبوس به مناطق مرزی منطقه بورالان اعزام شدند و به مدت یک روز در این مناطق حضور داشته و از نزدیک در جریان رشادتها و مجاهدتهای رزمندگان دلیر قرار گرفتند و با آرمانهای شهدای والامقام تجدید پیمان نمودند.

وی برگزاری اروهای راهیان نور و اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی را در تقویت روحیه ایثار و مقاومت دانش آموزان بسیار موثر دانست و از همکاری تمامی ادارات در اعزام این کاروان تقدیر وتشکر کرد.

فرمانده سپاه ماکو اعلام کرد: دانش آموزان پسر نیز در مرحله دوم به این مناطق اعزام خواهند شدو وغرض و هدف از معرفی این منطقه برای دانش اموزان ، باتوجه به این که ماخواستیم این منطقه بصورت واقعی برای بینند گان تبین بشود ، اینجا محل واقعی شهادت برادران بزرگوار ماست ، در این منطقه 20 شهید والا مقام برای حفاظت و حراست از کشورمان تقدیم شده است .

سرهنگ باقرلو تصریح کرد: همچنین تعداد 400 دانش آموزان از شهرستان شوط و پلدشت در قالب 6 اتوبوس در این راهیان نور نیز شرکت کردند.

فرمانده سپاه ماکو گفت: دانش آموزان با بازدید از یادمان شهدا و پایگاه حفاظتی در روستای عجمی، از نزدیک شاهد ایثار و فداکاری حافظین مرزها قرار گرفتند.

گفتنی است منطقه عملیاتی بورالان ماکو در شمال غرب این شهر و در فاصله 70 کیلومتری با شهر ماکو و هم مرز با کشور ترکیه است و تا پایان امسال بیش از 5 هزار نفر از دانش آموزان شهرهای شما ل استان از این منطقه بازدید خواهند کرد .

ارسال نظرات