با حضور جمع کثیری از خواهران و مسئولین در مجتمع فرهنگی هنری 9 دی بازخوانی خطبه حضرت زینب(س) در شهرستان چایپاره برگزار گردید.
کد خبر: ۸۹۴۲۸۴۴
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، به مناسبت ایام ماه صفر مراسم بازخوانی خطبه حضرت زینب(س) در مجلس یزید با حضور جمع کثیری از خواهران و مسئولین شهرستان در مجتمع فرهنگی هنری 9 دی و با سخنرانی حجت الاسلام ناصر اکبرزاده استاد حوزه و دانشگاه به اجرا درآمد.

حجت الاسلام اکبرزاده استاد حوزه و دانشگاه در این تجمع معنوی با برشمردن سبک زندگی و سیره عملی حضرت زینب(س) در طول زندگانی خود خصوصا" در ایام اسارت بر ولایت پذیری ایشان اشاره کردند .

وی تصریح کرد: یکی از رشادت های حضرت زینب(س) خطبه خوانی ایشان در مجلس یزید بود که باعث رسوایی خاندان اموی گردید و با زنده نگهداشتن پیام عاشورا، حماسه و قیام عاشورا را به همه آزادگان جهان ابلاغ کردند.

 ایشان در ادامه افزوند: الگوها و درس هایی که بانوان بایداز سیره حضرت زینب(س) فرا گیرند، صبر، بردباری، دوری از تجملات، دفاع از حریم اهل بیت(ع)، خصوصاً امام زمان خود و ولایت پذیری ایشان در طول مسیر کربلا تا شام می باشد.

در ادامه مراسم ضمن بازخوانی خطبه حضرت زینب(س) بصورت نمایش تئاتر که  موجب تاثر و حزن و اندوه حاضران در سوگواری و رثای خاندان عصمت و طهارت قرار گرفت و همه در این مصیبت واره محزون و گریان شدند.

حسن ختام مراسم قرائت دسته جمعی دعای سلامتی آقا امام زمان(عج) بود.

ارسال نظرات