17میلیارد تومان به بیمارستان رازی قائم‌شهر اختصاص یافت

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بیمارستان رازی قائم‌شهرجز اولویت‌های سال آینده است و پیشرفت خوبی داشته داشته و از سهم اعتبارات نقدی 17میلیارد تومان به بیمارستان رازی تخصیص می‌یابد تا زودتر به سرانجام برسد.
کد خبر: ۸۹۴۲۸۲۰
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، پروژه احداث ساختمان جدید بیمارستان رازی این شهرستان در سال 86 کلنگش به زمین زده و دوسال بعد عملیات اجرایی آن آغاز شد، به این امید که مکانی شود برای پذیرش بیماران قائم‌شهر و شهرهای مجاور و پاسخگوی نیاز درمانی آنها باشد.

چندسالی است که بودجه‌های قطره چکانی به پیکره جدید این بیمارستان تزریق می‌شود تا شاید زودتر به سر و سامانی برسد ولی مطمئناً برای بهره‌برداری سریع‌تر باید گام‌های بلندتری برداشت.

 در این 10 سال، بارها و بارها بازدیدهایی انجام شده و مسؤولان زیادی از روند اجرای پروژه مطلع شدند و یکی از آنان معاون وزیر راه و شهرسازی، محمدجعفر علیزاده است. اگر بگوییم دیگر تک‌تک آجرهای این بیمارستان نیمه‌ساخت علیزاده راه و شهرسازی را می‌شناسند سخنی به گزاف نگفته‌ایم.

هرساله این بازدیدها انجام می‌شود و بعد از گشت‌زدن یک ساعته در محوطه و داخل ساختمان، به این نتیجه می‌رسند که دلیل توقف، کند شدن و به تعویق افتادن زمان افتتاح این پروژه، مشکلات مالی و کمبود اعتبار است که با اوضاع درآمدی و اعتباری کشور قابل پیش‌بینی بوده و هست و نیازی به این همه بازدید و کارشناسی ندارد. تنها چیزی که باید مورد توجه قرار گیرد نحوه تخصیص اعتبارات و تأمین بودجه برای ساخت و پایان این بیمارستان است که این مهم، در سخنان امروز معاون وزیر در بازدید از این پروژه محکم‌تر از همیشه مشهود بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بعد از ظهر امروز در این بازدید با بیان اینکه بیمارستان رازی شهرستان قائم‌شهر، بیمارستان مجهزی است و 273 تخت دارد، اظهار کرد: در طی زمان و متناسب با خواسته و نیاز استان و شهرستان ممکن است تغییراتی ایجاد و تعداد تخت‌ها افزایش یابد.

محمدجعفر علیزاده افزود: بیمارستان جدید با توجه به موقعیت شهرستان قائم‌شهر، ترکیب جمعیت و اشتغال، پذیرش مسافر و نوع بیماری‌های موجود به صورت ویژه طراحی شده  و متناسب با استانداردهای WHO سازمان‌ جهانی بهداشت است که از آن جمله می‌توان به بخش زایمان آن اشاره کرد که از حالت سنتی خارج و به‌صورت سوئیت و VIP است که تمام کارها از معاینه تا تحویل نوزاد در همان اتاق انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بیمارستان رازی جز اولویت‌های سال آینده است و پیشرفت خوبی داشته داشته و از سهم اعتبارات نقدی 17 میلیارد تومان به بیمارستان رازی تخصیص می‌یابد تا زودتر به سرانجام برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با تمام مشکلات مالی موجود، پروژه بیمارستان رازی را متوقف نکردیم و امسال هم مشکل نقدینگی نداریم و امیدواریم تا پایان سال آینده این بیمارستان به بهره‌برداری برسد.

علیزاده در پایان گفت: در سال گذشته، 31 بیمارستان بزرگ و کوچک در اقصی‌نقاط کشور افتتاح شد که گام بزرگی در امر سلامت و خدمت رسانی به مردم بود و 10بیمارستان دیگر هم در نوبت افتتاح قرار دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار