بر اساس اطلاعات مرکز آمار، زنجان جزء 5 استان پر جاذبه کشور برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است که در این راستا، مدیران دستگاه های اجرایی باید با توجه به نیاز استان به ایجاد و جذب سرمایه گذاری جدید، برنامه ریزی های مدونی داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۴۲۷۷۲
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه توانمندی صنایع استان گفت:با توجه به پتانسیل و قابلیت بخش خصوصی و همچنین جذب سرمایه گذاری خارجی که هم اکنون در استان اتفاق افتاده، با تکیه بر این دو مقوله، استان در سال های اخیر، به خوبی در مسیر توسعه قدم برداشته است.

اسداله درویش امیریبا اشاره به اینکه سرمایه تولید کنندگان و فعالان بخش تولید در بخش های مختلف، باید در خدمت توسعه کشور باشد، افزود: با توجه به اینکه دولت نمی تواند به تنهایی در راستای تولید ثروت، ایجاد اشتغال و حرکت در مسیر توسعه قدم بردارد، لذا نیازمند حضور و مشارکت بخش خصوصی در این زمینه است و به همین دلیل نباید دستگاه های اجرایی در مسیر فعالیت بخش خصوصی، مانع ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه کارشکنی به بهانه ‌های کذایی در مسیر تولید و سرمایه‌گذاری، با روح اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد، اظهار داشت: باید همه دستگاه های اجرایی به منظور حرکت در مسیر اهداف و چشم اندازهای اقتصاد مقاومتی، برنامه های خود را سازماندهی کنند تا کشور در این روند، دچار خدشه نشود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان طی سال های اخیر در زمینه جذب سرمایه گذار در کشور جایگاه خوبی کسب کرده است، تصریح کرد: بر اساس اطلاعات مرکز آمار، زنجان جزء 5 استان پر جاذبه کشور برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است که در این راستا، مدیران دستگاه های اجرایی باید با توجه به نیاز استان به ایجاد و جذب سرمایه گذاری جدید، برنامه ریزی های مدونی داشته باشند.

اسداله درویش امیریبا اشاره به اینکه رسانه‌های استان نباید با انتشار خبرهای منفی از طریق خبرگزاری‌ها، سایت ‌ها و نشریات، فضای استان را برای سرمایه‌گذاران، نا امن جلوه دهند بلکه باید فضایی به وجود بیاید تا سرمایه ‌گذاران احساس کنند که زمینه جهت سرمایه‌گذاری در استان، مهیاست، گفت: برگزاری نمایشگاه‌های توانمندی های استان و قرار گرفتن محصولات تولیدی استان در معرض دید مردم، یکی از راه‌های معرفی توانمندی‌های بخش تولید استان است لذا از فعالان بخش صنعت، تجارت و حوزه صادرات استان انتظار می رود در راستای دستیابی به بازارهای هدف، تلاش بیشتری داشته باشند، چرا که دپوی محصولات مختلف تولیدی در انبارها، سم مهلکی برای این حوزه قلمداد می شود.

وی با اشاره به اینکه میدان رقابت، سخت شده و تنوع و افزایش کیفیت کالا در دنیا مورد توجه قرار گرفته است، افزود: یکی از شاخصه‌های توسعه استان و کشور، تحرک در صادرات است که استان زنجان در این بخش طی سال های اخیر، رشد قابل توجهی داشته‌ است؛ به طوری که در 6 ماهه اول سالجاری، صادرات محصولات تولیدی استان، 86 درصد و صادرات از گمرک استان، 35 درصد افزایش داشته است که این آمار، نشان از رشد، توسعه و رونق کسب و کار استان دارد.

استاندار زنجان افزود: امروز، اصل رقابت بستگی به کیفیت محصولات تولیدی دارد و بنابراین واحدهای تولیدی، باید محصولات با کیفیت تولید کنند؛ چرا که افزایش کیفیت محصولات تولیدی، موجب سربلندی کشور شده و سبب می‌شود موقعیت کشور و به تبع آن استان، ‌در بازارهای جهانی تثبیت شده و به اعتبار واحدهای تولیدی کشور افزوده شود.

اسداله درویش امیریبا اشاره به اینکه با حمایت از تولیدکنندگان از آنها انتظار می رود که محصولات با کیفیت تولید کنند، اظهار داشت: تقسیط 350 میلیارد تومان از بدهی مؤدیان مالیاتی و بخشودگی 35 میلیارد تومان از مالیات آنها، از مصادیق حمایت دولت از تولید کنندگان است.

ارسال نظرات