ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه از آموزه‌های دینی مهم در اسلام است که توسعه این سنت حسنه رسالت اصلی صندوق امداد ولایت است.
کد خبر: ۸۹۴۲۷۶۲
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، قائم‌مقام صندوق امداد ولایت کشور در جلسه‌ی شورای مدیران استان زنجان، بابیان اینکه یکی از رسالت‌های اصلی کمیته امداد توسعه مشارکت خیران و جذب نیات خیر  نیکوکاران در حوزه‌ی کارکردی این نهاد در بخش‌های مختلف است ، گفت : بر اساس اسناد بالادستی  ترویج سنت‌های حسنه اسلامی انفاق ، احسان و نیکوکاری وبِ ویژه قرض‌الحسنه از راهبردهای اصلی فعالیت کمیته امداد در بخش‌های مختلف است.

محسن سنایی سامانی با اشاره به اهداف ایجاد صندوق امداد ولایت افزود: رسالت اصلی صندوق امداد ولایت درکنار ارائه خدمات اثربخش به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد و اقشار نیازمند جامعه، توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه در کشور و نهادینه کردن  این سنت حسنه در بین اقشار جامعه است.

وی اظهار داشت: راهبرد مهم صندوق امداد ولایت توسعه مشارکت خیران با بهره گیری از هدایت خداوند متعال در آیه 245سوره بقره  به‌منظور تأمین منابع موردنیاز برای خدمات‌رسانی به جامعه هدف کمیته امداد است .

قائم‌مقام صندوق امداد ولایت کشور تصریح کرد: تهیه بانک اطلاعاتی خیران، سطح‌بندی و شبکه‌سازی خیران از برنامه‌های صندوق امداد ولایت برای افزایش مشارکت مردم برای سپرده‌گذاری نزد این صندوق است.

سنایی سامانی افزود: از راهکارهای دیگر افزایش مشارکت خیران برای سپرده گذاری در صندوق امداد ولایت تکریم خیران و نیکوکاران و تعیین فرآیندهای کاری مناسب برای ارتقاء کمی و کیفی فعالیت‌های حوزه مشارکت‌های مردمی و محاسبه نظام سود  و زیان از فرآیندهای کاری این حوزه است .

قائم‌مقام صندوق امداد ولایت با اشاره به اینکه تهیه اطلس سنت‌های حسنه الهی و اسلامی در کمیته امداد، دسترسی صندوق امداد ولایت را به منابع حاصل از طرح‌های مشارکتی اجرایی این نهاد تسهیل می‌کند گفت: خدمات صندوق امداد ولایت مددکاری به حوزه‌های حمایتی و خدمت رسان کمیته امداد در بخش‌های مختلف است. 

وی با تأکید بر اینکه برای خدمت‌رسانی به نیازمندان باید مسئولیت‌های اجتماعی اقشار مختلف احیاء و پیگیری شود افزود: احیای مسئولیت‌های اجتماعی دستگاه‌های مختلف در حوزه رسیدگی به نیازمندان موجب می‌شود برنامه‌های محرومیت‌زدائی کمیته امداد اثربخش‌تر شده ، گفتمان فقرزدائی همگانی شده و در فرآیند خدمت رسانی صندوق امداد ولایت موثر شود.

سنایی سامانی در ادامه تصریح کرد: راهبرد دیگر صندوق ولایت امداد توجه به افزایش حساب‌های خرد اقشار مختلف در این صندوق است.

وی همچنین افزود: توجه به افزایش زمان ماندگاری وجوه خیر خواهانه برای رسیدگی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد از برنامه‌های مهم  دیگر صندوق امداد ولایت است.

وی پیگیری برای افزایش سپرده‌گذاری کلان خیران در صندوق امداد ولایت از رویکردهای مهم این صندوق در توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه در کشور است، افزود: تلاش می‌کنیم با مشارکت خیران از طریق سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت فرآیند خدمات‌رسانی به نیازمندان در قالب تسهیلات پرداختی کوتاه شود.

قائم‌مقام صندوق امداد ولایت ادامه داد : توجه به استفاده از ابزار ، امکانات و روشهای الکترونیکی کارآمد و آسان باهدف افزایش کارآیی صندوق امداد ولایت از دیگر برنامه‌های راهبردی این صندوق در حوزه خدمت‌رسانی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد است.

 

ارسال نظرات