در بخشی از این بیانیه آمد است: در داخل کشور‌ اگر برخی گروه‌ها و جریانات‌ تصور می‌کردند که‌ با امتیاز دادن‌ به‌ آمریکا و دیگر قدرت‌ها خواهند توانست‌ به‌ مقاصد و منافع ملی کشور برسند، اکنون همگی به این نتیجه رسیده‌ایم که مذاکره با آمریکا دیوانگی است.
کد خبر: ۸۹۴۲۷۶۰
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، در آستانه 13 آبان ماه، روز ملی استکبارستیزی بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

باسمه‌تعالی

فَلا تَهِنُوا وَ تَدْعُوا إِلَي السَّلْمِ وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَ اللَّهُ مَعَکُمْ وَ لَنْ يَتِرَکُمْ أَعْمالَکُمْ
پس ضعف و سستی نورزید و ( دشمن را ) به آشتی دعوت نکنید ، درحالی‌که شما برترید و خدا با شماست و هیچ‌گاه عمل‌های شمارا بی پاداش نمی‌گذارد. (۵سوره محمد(ص))

سیزدهم آبان ‌دارای‌ مظهر و نماد صف‌آرایی‌ دو جبهه‌ی‌ ظالم‌ و جبهه‌ی‌ مظلوم؛ جبهه‌ی‌ استکبار و سلطه‌ و جبهه‌ی‌ حق‌ و عدل است.‌
سیزده آبان میراث معنوی حوادث عبرت‌آمیز سه گانه است؛این‌ حوادث‌ سه‌گانه‌ از تبعید حضرت‌ امام‌ در سال‌ ۱۳۴۳ که به‌ دنبال‌ اعتراض‌ ایشان‌ به‌ مصونیت‌ مستشاران‌ آمریکایی‌ در پیمان کاپیتولاسیون انجام‌ شد تا کشتار دانش‌آموزان‌ در سال‌ ۱۳۵۷ و تا تسخیر لانه‌ی‌ جاسوسی‌ در سال‌ ۱۳۵۸ صف‌آرایی ‌میان‌ انقلاب‌ اسلامی‌ از یک‌سو و امریکا و رژیم‌ دست‌نشانده‌اش‌ از سوی‌ دیگر بود. این‌ مبارزه‌ که‌ در میانه‌ی‌ این‌ سه‌ حادثه‌ و پیش‌ از آن‌ و پس‌ازآن‌ ادامه‌ داشته‌، ترسیم‌کننده‌ی‌ تضاد طبیعی‌ اسلام‌ و انقلاب‌ اسلامی‌ با استکبار جهانی‌ و مظهر آن‌ امریکا است.
این حوادث خط روشنی‌ از روند مبارزه‌ی‌ حق‌ و باطل‌ را ترسیم‌ می‌کند و منطق و چگونگی‌ نوع مبارزه با طاغوت‌ را معلوم‌ می‌دارد.تدبر در این‌ روند درس‌آموز‌ نشان‌ می‌دهد که‌ هرگاه‌ جبهه‌ی حق‌ استقامت‌ و فداکاری‌ کند، جبهه‌ی‌ باطل‌ با هر قدرت و با هر عِدّه و عُدّه ، در برابر آن‌ تاب‌ نخواهد آورد و مجبور به‌ عقب‌نشینی‌ خواهد شد.
ملت‌ ایران‌ باید بداند ـ و می‌داند ـ که‌ حل‌ همه‌ی مشکلات‌ بزرگ‌ و کوچکش‌ که‌ غالباً معلول‌ تحمیل‌گری‌های بیگانگان بر کشور یا کم‌تحرکی و اقدامات ناکافی برخی مدیران است، تنها و تنها از همین‌ میسر ایستادگی میسّر خواهد بود. تمسک به‌ اسلام ناب‌، تلاش‌ و مجاهدت‌ یکپارچه‌ و متحد، استغنا از بیگانگان‌ و دشمنان‌، دفاع‌ از مظلومین‌ و مبارزه‌ با سلطه‌جویی‌ و سلطه‌جویان‌ و تسلیم‌ نشدن‌ در برابر ترفندها و تحمیل‌های‌ استکبار و در رأس‌ آن‌ آمریکا، تنها راه نجات ملت ایران است.

در داخل کشور‌ اگر برخی گروه‌ها و جریانات‌ تصور می‌کردند که‌ با امتیاز دادن‌ به‌ آمریکا و دیگر قدرت‌ها خواهند توانست‌ به‌ مقاصد و منافع ملی کشور برسند، اکنون همگی به این نتیجه رسیده‌ایم که مذاکره با آمریکا دیوانگی است.
مبارز عملی با آمریکا درصحنه‌های اقتصادی، سیاسی، عملی و استراتژیک، یک مبارزه مقدس و خوش‌عاقبت برای ملت است و وعده الهی، نصرت قطعی در این مبارزه است. حق‌تعالی در کلام وحی وعده داده است، « یا ایها الذین أمنو ان تنصروالله ینصرکم و یثبّت اقدامکم (محمد-7»؛ لذا به‌ تمام اقشار اجتماعی، گروه‌های سیاسی و مسئولان یادآور می‌شویم‌، ملت ایران مؤمن به وعده‌های قرآنی است، از طرف دیگر حل مشکلات اقتصادی کشور یک فریضه و یک وظیفه برای همه مسئولان است، این‌ ملت‌ بزرگ‌ و فداکار بخصوص‌ طبقات‌ محروم‌ و پابرهنگان که‌ بار اصلی‌ انقلاب‌ و کشور را همیشه‌ بر دوش‌ داشته‌اند، حقاً شایسته‌ی‌ خدمت‌ و سزاوار صمیمیت‌اند. در تمام‌ برنامه‌ها و تصمیم‌ها، پیش‌ از هر چیز لازم‌ است عدالت محوری، ‌استیفای‌ حقوق‌ و تأمین‌ رفاه‌ و آسایش‌ و رشد مادی‌ و معنوی‌ و حفظ عزت‌ و شرف آنان‌ موردتوجه‌ باشد چراکه بنا به فرموده مقام معظم رهبری «بزرگ‌ترین مبارزه با آمریکا خدمت به این مردم است».
نظام اسلامی باید تمام‌ همت‌ خود را به‌ پر کردن‌ شکاف‌های‌ جدی‌ اقتصادی‌ و اجتماعی‌ میان‌ فقیر و غنی‌ مصروف‌ کند و سرمایه‌های‌ مادی‌ و معنوی‌ کشور را درراه‌ خدمت‌ به‌ محرومان که‌ حق‌ حیات‌ به‌ گردن‌ کشور دارند به‌ کار اندازد.هرلحظه‌ای‌ از عمر مسئولان‌ که‌ در خدمت‌ مردم‌ صرف‌ کار و اندیشه‌ شود به عبادت‌ صرف‌ شده‌ است‌ و کارگزاران‌ کشور که‌ خدمتگزاری‌ مردم‌ بزرگ‌ترین‌ افتخار آنان‌ است‌ باید لحظه‌ای‌ را از این‌ عبادت‌ شانه خالی‌ نکنند.

اما همه مستکبرین و تمامی دست‌نشانده‌های داخلی‌شان بدانند که ما دانشجویان مسلمان همانند ملت انقلابی ایران با حضور در راهپیمایی پربرکت 13آبان یک‌بار دیگر حربه‌ی آن‌ها را در سلب روحیه استکبارستیزی ملت ایران خنثی خواهیم کرد و نمی‌گذاریم شیطان بزرگی را که ملت بزرگ ایران از کشور بیرون کرد از دررفت از پنجره برگردد.
در پایان با توجه به حوادث اخیر ازجمله سخنرانی ضد ایرانی رئیس‌جمهور آمریکا و شروع مبارزه جدید آمریکا با ملت ایران ازجمله وضع تحریم‌های اخیر ،چند نکته را متذکر می‌گردیم:
۱-نقض مکرر برجام که نمونه آخر آن ،اجرای تحریم ضد ایرانی موسوم به کاتسا که به قول خودشان مادر تحریم‌ها و یکی از سنگین‌ترین تحریم‌های تاریخ آمریکاست ، برای چندمین بار ثابت کرد این رژیم کاملاً غیرقابل‌اعتماد است و مذاکره و توافقنامه با آن بی‌فایده بلکه مضر و به تعبیر رئیس‌جمهور کار دیوانگان است. لذا سخن گفتن از هرگونه مذاکره جدید غلط و غیرمنطقی و ضربه مجدد به منافع ملی است.

۲-برخلاف تلاش رسانه‌های غرب برای مقصر جلوه دادن شخص ترامپ در این عهدشکنی‌ها، واقعیت این است که این رفتارها تصمیم رژیم آمریکاست و ترامپ یک بازیگر هوشمند است که نقش یک دیوانه غیرقابل‌کنترل از سوی هیات حاکمه برای او تعریف‌شده است لذا به همگان خصوصاً مسئولان و رسانه‌ها و مطبوعات هشدار می‌دهیم که مواظب باشید استکبارستیزی تبدیل به ترامپ ستیزی نشود. آمریکا چه با اوباما، چه با ترامپ، همان آمریکای مستکبر است.

۳- اگر آمریکا و جبهه استکبار به فکر تغییر رفتار منطقه‌ای و جهانی ماست باید بداند که به تعبیر رهبری عزیزمان: «ما به توفیق الهی، در کنار ملت فلسطین ایستادیم، در کنار ملت‌های انقلاب کرده‌ی مسلمان ایستادیم، در کنار مردم مظلوم بحرین ایستادیم، در کنار همه‌ی کسانی که در مواجهه‌ی با آمریکا و صهیونیسم قرار دارند، ما می‌ایستیم و از آن‌ها دفاع می‌کنیم و در این مورد از هیچ‌کس و هیچ قدرتی ملاحظه نمی‌کنیم»و قرار نیست توطئه‌ها و فشارهای آمریکا اندک تغییری در محاسبات و رفتار ما ایجاد کند.

۴- در مقابل روح سرکش و طغیانگری که امروز استکبار دارد، فقط یک عامل وجود دارد که می‌تواند آن را مهار کند و جلو این طغیانگری را بگیرد و آن، بیداری و اراده‌ی ملت‌هاست و جلوه عینی این بیداری، شرکت پرشور مردم خصوصاً دانش آموزان و دانشجویان در راهپیمایی 13 آبان است.

و در پایان از همه اقشار و مردم انقلابی یزد جهت حضور پرشور در راهپیمایی 13 آبان دعوت می‌کنیم.
ارسال نظرات