آیت الله اسلامیان:

دفاع از مکتب اسلام مصداق بذل جان است

نماینده مردم استان چهارمحال و بختیاری در خبرگان رهبری گفت: هدف امام حسین(علیه السلام ) نجات مردم از جهالت بود.
کد خبر: ۸۹۴۲۶۹۵
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  آیت‌الله علیرضا اسلامیان در مراسم بدرقه زائران اربعین حسینی در مسجد امام رضا(علیه السلام) محله میرآباد شهرکرد با اشاره به اهداف قیام امام حسین(علیه السلام )، اظهار کرد: در زیارت اربعین امام حسین(علیه السلام ) آمده که ایشان جان خود را در راه خدا بذل کرد و باید گفت در کلمه بذل یک معنای عرفانی نهفته است و ما این کلمه را در همه جا استفاده نمی‌کنیم.

آیت الله اسلامیان، خلوص را رمز ماندگاری انسان و اعمالش برشمرد و افزود: گاهی برخی افراد در جامعه، کارهایی که دیگران انجام داده‌اند را به نام خود تمام می‌کنند، در صورتی که انسان باید هر کاری انجام می‌دهد برای رضایت خداوند باشد.

وی، ادامه داد: استقبال جوانان در دفاع از کیان و مکتب اسلام در دفاع مقدس و در زمان کنونی نمونه بارز بذل جان در راه خداوند است.

آیت الله اسلامیان با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف امام حسین(علیه السلام) در قیامش نجات مردم از جهالت بود، تصریح کرد: اگر ما تاریخ چند ماه منتهی به عاشورا را مطالعه کنیم، متوجه می‌شویم که ایشان به‌دنبال رفع جهالت و گمراهی از مردم بودند و حتی در لحظات آخر دنبال بهشتی کردن تمام افراد بودند.

وی اضافه کرد: عده‌ای امروز بیان می‌کنند که نمی‌شود مردم را به زور به بهشت برد، در حالی که رسالت پیامبران الهی و اهل‌بیت(علیهم السلام) بهشتی کردن مردم است.

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه عده‌ای در جامعه به‌دنبال سوءاستفاده از نصیحت امام حسین(علیه السلام ) به عمر سعد به اسم مذاکره برای رسیدن به اهداف خود هستند، گفت: متأسفانه همان معارفی که در آیات قرآن کریم و احادیث برای هدایت بشر برای نجات از جهالت در اسلام آورده شده، برخی از افراد برای رسیدن به اهداف خود نقطه مقابل آن را استفاه می‌کنند.

آیت الله اسلامیان افزود: آیاتی در قرآن‌کریم در رابطه با نقض عهد بیان شده، که امروز عده‌ای از آن سوءاستفاده می‌کنند و می‌گویند اگر دشمن نقض عهد کرد می‌توان دوباره با او مذاکره کرد، در حالی که در آیات قرآن کریم از کسانی که کافر هستند به‌عنوان بدترین جنبنده یاد شده، اما عده‌ای به‌عنوان کدخدا و رؤسای دنیا با آن‌ها پای میز مذاکره نشستند.

وی اضافه کرد: خداوند در آیات قرآن کریم می‌فرمایند ای پیامبر اگر از خیانت قومی بیمناک بودی قرارداد را فسق کن و همچنین در ادامه می‌فرماید آن‌هایی که با به غارت‌ بردن اموال مظلومان به قدرت ظاهری دست پیدا کردند، بدانند چیزی نیستند.

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه در قرآن کریم بر توانمندی ملت‌های مسلمان تاکید شده است، خا‌طرنشان کرد: خداوند می‌فرمایند باید اینقدر از لحاظ نظامی و اقتصادی توانمند و نیرومند شوید، که دل دشمن به لرزه دربیاید و اگر می‌خواهید دنبال‌رو قرآن باشید باید این‌گونه عمل کنید.

آیت الله اسلامیان با اشاره به اینکه در جامعه امروز ما نیز جهالت در بین برخی از مردم وجود دارد، افزود: باتوجه به تذکرات مداوم مقام معظم رهبری در رابطه با سند 2030، هنوز در برخی از مدارس کشور به این سند عمل می‌شود و به تدریس درس قرآن اهمیت داده نمی‌شود و به اسم نشا‌ط در برخی از مدارس اقداماتی خلاف تربیت دینی ما انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه امروزه جوانان، نوجوانان و کودکان ما بدون هیچ محدودیتی از فضای مجازی استفاده می‌کنند و بیشتر وقت خود را آنجا می‌گذرانند، گفت: جوانی که بیشتر وقت خود را در فضای مجازی می‌گذراند نمی‌تواند در طول روز بهره‌وری لازم را داشته باشد و امیدواریم خداوند به همه ما توفیق دهد که با هدف اصلی امام حسین(علیه السلام ) که نجات مردم جامعه از جهالت بود، بیشتر آشنا شویم.

ارسال نظرات