مراسم یادواره 33 دانش آموز شهید دبیرستان نمونه علامه طباطبایی و هنرستان کشاورزی دکتر علی شریعتی شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۴۲۶۹۲
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در این مراسم که به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی و در آستانه یوم الله 13 آبان و سالروز شهادت شهید حسین فهمیده برگزار شد، مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری به ایراد سخن پرداخت.

بهروز امیدی گفت: شهدا به ما یاد دادند از خودخواهی ها بکاهید و دیگران را ببینید و این رمز رسیدن به مقام شهود است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری با طرح این سؤال ، که شهید و شاهد یعنی چه؟ اظهار کرد:  این مقام، مقام بالایی است. در مقام عرفان منازل زیادی است که یک نفر باید طی بکند تا به مرحله شهود برسد. باید پرده های ابهام را کنار بزند و چیزی را ببیند که دیگران نمی بینند. کسی که بتواند پرده ها را کنار زند و به مقام شهود برسد او شهید است.

وی افزود: خیلی معرفت می خواهد که آدم دیگران را برخود ترجیح بدهد. این تمرین را می شود در زندگی روزمره خود انجام دهیم که ببینیم می توانیم دیگران را به خود ترجیح بدهیم.

امیدی خاطرنشان کرد: تمامی رنج ها به خاطر زیاده خواهی است. شهدا به ما یاد دادند که مقداری از زیاده خواهی ها را کم کنید و دیگران را هم ببینید اصلاً بالاترین درجه عرفان همین است که دیگران را ببینی و خود را نبینی.

شهدا برای عزت ملت از خودشان گذشتند تا دیگران بمانند ما وظیفه داریم این اسطوره های انسانیت و اخلاص را گرامی بداریم. آن ها هیچ نیازی به ما ندارند، آن ها عزیزترین سرمایه خود یعنی جان خود را فدا کردند و رفتند.

گفتنی است: فرمانده حوزه ناحیه مقاومت دانش آموزی ناحیه 2 شهرکرد نیز با اشاره به اهداف برگزاری این یادواره گفت: این یادواره با هدف زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان برگزار شد .

وی افزود: تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی، سخنرانی، مداحی، خاطره گویی، روایتگری و تجلیل از 4خانواده شهید دانش آموز از برنامه های این مراسم معنوی بود.

ارسال نظرات