خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی قزوین خبر داد:
مسئول بسیج دانشجویی قزوین تاکید کرد: دانشجو برای حضور در پیاده‌روی اربعین شرکت کرده‌اند که از این میان 100نفر آنها را خواهران تشکیل می‌دهند
کد خبر: ۸۹۴۲۶۶۳
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲

مهدی برزگر مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین، در نشست خبری که صبح امروز در سالن جلسات شهید آوینی قزوین برگزار شد، در خصوص اهمیت حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی و حضور بسیج دانشجویی در این پیاده‌روی اظهارکرد: همایش پیاده‌روی اربعین یک حرکت مردمی و خودجوش است که هرساله با شکوه بیشتری برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: پیاده روی اربعین تنها مختص شیعیان نبوده و افراد زیادی با مذاهب گوناگون ارامنه، مسیحی، سنی و شیعه در این پیاده روی بزرگ شرکت می‌کنند.
این مسئول تشریح کرد: برای هموار شدن مسیر و بهره‌گیری حداکثری دانشجویان از پیاده روی اربعین حسینی جلسه‌ای با عنوان ستاد راهیان نور در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد.
مسئول بسیج دانشجویی قزوین افزود: این جلسه با حضور روسای دانشگاه‌ها، مسئولین نهاد رهبری و معاونین فرهنگی دانشگاه‌ها برگزار شد و در پایان نیز مصوبات جلسه مورد مشورت و نظرخواهی اساتید و حضار قرار گرفت.
برزگر تبیین کرد: امسال نسبت به سال‌های گذشته بسیج دانشجویی اعزام بیشتری داشته و برای اولین بار اعزام خواهران دانشجو نیز صورت می‌گیرد.
وی از اعزام 500 دانشجوی علاقه‌مند به پیاده‌روی اربعین امسال خبر داد و تصریح کرد: 500 دانشجو برای حضور در پیاده‌روی اربعین شرکت کرده‌اند که از این میان 100نفر آنها را خواهران تشکیل می‌دهند و براساس برآوردها هزینه هر دانشجو 600هزار تومان بوده که 400هزار آن را خود دانشجو تقبل کرده و مابقی برعهده مسئولین و از سرانه فرهنگی استان پرداخت می‌شود.
این مسئول اضافه کرد: حدود 999نفر از دانشجویان نیز مجوز خروج از کشور را از نهاد رهبری و بسیج دانشجویی دریافت کرده اند و به صورت انفرادی و یا جمع‌های دوستانه و یا خانوادگی در این پیاده‌روی شرکت خواهند کرد.
مسئول بسیج دانشجویی قزوین از اعزام 40نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی در دو گروه خواهران و برادران در پیاده‌روی اربعین خبر داد و گفت: این دانشجویان مسئول برگزاری موکب سلامت بوده و خدمات پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و فوریت‌های پزشکی را از 12 تا 21 آبان ماه به صورت رایگان و شبانه‌روزی به زائران ارائه می‌دهند.
برزگر مطرح کرد: دانشجویان خواهر در روز جمعه 12 آبان ماه به سمت مرز اعزام خواهند شد و به خاطر سهولت بیشترشان در سفر اتوبوس آن‌ها در اختیار بوده و برنامه‌ریزی های لازم برای اسکان آن ها در نجف و کربلا تدارک دیده شده است.
وی در خصوص اعزام گروه برادران به پیاده‌روی اربعین نیز ابراز داشت: برادران نیز در ساعت 14 روز شنبه از گلزار شهدا و یا دانشگاه آزاد باراجین به سمت مرز اعزام خواهند شد با این تفاوت که در مرز اتوبوس آن‌ها تغییبر خواهد کرد و تعداد 999 نفری که مجوز خروج از کشور را گرفته‌اند سفر خود را از 8 آبان ماه آغاز کرده و تا 22آبان ماه نیز در این فضا حضور خواهند داشت.
این مسئول بیان کرد: تیم های اعزامی پس از حضور نیم‌روزه در کاظمین و سامرا به نجف رفته و از آنجا مسیر سه روزه پیاده روی به کربلا را آغاز کرده و پس از اسکان سه روز و سه شبه در کربلا به سمت قزوین حرکت خواهد کرد.
مسئول بسیج دانشجویی قزوین در خاتمه متذکر شد: از میان 54 دانشگاه موجود در استان 41 دانشگاه در پیاده روی اربعین حضور داشته و از این میان بیشترین اعزام از دانشگاه آزاد باراجین است که 25 نفر از خواهران و 174 نفر از برادران در این پیاده‌روی شرکت خواهند کرد.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها