استاندار کردستان در هفتمین جلسه شوراى توسعه استان تاکید کرد: در این شورا باید از سازمان برنامه و بودجه کشور درخواست عنایت ویژه داشته باشیم، چرا که توسعه کردستان به بودجه جهشى نیاز دارد.
کد خبر: ۸۹۴۲۶۲۶
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانى استاندارى کردستان؛ بهمن مرادنیا ضمن قدردانى از پیگیرى‌ها و توجه ویژه وزیر کشور و رییس جمهورى، نسبت به ایجاد جهش در توسعه کردستان، ابراز امیدوارى نمود مصوبات این شورا نتایج شفاف و روشنى به دنبال داشته باشد.

وى در این جلسه که با حضور نمایندگان وزارتخانه هاى مرتبط و مدیران دستگاه هاى اجرایى استان برگزار شد، با گله مندى از عملکرد وزارت نیرو در خصوص اجراى مصوبات حوزه آب این شورا، خاطرنشان کرد: عدم تخصیص کافی آب به منظور آبى کردن زمین هاى دیم کشاورزى استان تا حد رسیدن به میانگین کشور در این شاخص، توجیه علمی و منطقی ندارد.

مرادنیا در بخش دیگرى از این جلسه عملکرد حوزه راه را رضایت بخش عنوان کرد و افزود: اقدامات حوزه راه در حدى است که مى توانیم به تحقق مصوبات شورا در این حوزه امیدوار باشیم.

استاندار کردستان در خصوص حوزه کشاورزى نیز اظهار داشت: آب و کشاورزى، ظرفیت هاى مهم استان هستند و باید از آن‌ها ایجاد ثروت و درآمد شود.

وى در ادامه این جلسه به حوزه صنعت اشاره و اذعان داشت: براى جذب سرمایه گذاران باید امتیازات ویژه اى قائل شد و براى تحقق این امر باید وزارت صنعت این درخواست را در قالب بسته پیشنهادى به هیات دولت ارائه کند.

استاندار کردستان در پایان تاکید: مدیران استانى باید بیشتر از وزارتخانه‌ها پیگیر تحقق مصوبات (سند توسعه میان مدت کردستان) باشند.

معاون هماهنگى امور اقتصادى و توسعه منابع استاندار کردستان نیز در ادامه این جلسه گفت: علیرغم وجود ظرفیت هاى بالاى توسعه اى در کردستان، در بسیارى از شاخص هاى توسعه جزو استان هاى آخر هستیم و این مساله مدیران ارشد کشور را به این نتیجه رساند که توسعه کردستان نیازمند اقدامات ویژه است.

حسین فیروزى یادآور شد: این شورا با نظر و دستور وزیر محترم کشور از سال ٩٢ موجودیت پیدا کرد و جلسات آن به ریاست دکتر رحمانى فضلى و با عضویت استاندار، نماینده محترم ولى فقیه در استان، نمایندگان محترم مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی، چند نفر از صاحبنظران استان، مدیران و کارشناسان دستگاه هاى اجرایى و وزارتخانه هاى مرتبط در راستاى توسعه استان برگزار شده است.

وى در ادامه خاطرنشان کرد: کردستان از عقب ماندگى هاى تاریخى رنج مى برد و علیرغم پتانسیل هاى فراوان، در اغلب شاخص هاى توسعه در رتبه هاى آخر قرار دارد.

فیروزى افزود: رتبه توسعه کردستان با ظرفیت هاى استان متناسب نیست و این موضوع مدیران ارشد کشور را به این نتیجه رساند که با اقدامات معمول مشکل کردستان حل نمى شود بلکه باید اقدامات ویژه اى براى کردستان انجام شود تا این عقب ماندگى‌ها جبران شود.

معاون استاندار کردستان اظهار داشت: در جلسات پیشین، با نظر کارشناسى دستگاه هاى اجرایى استان و وزارتخانه هاى مرتبط اولویت هاى استان تعریف و در نتیجه، در پنجمین جلسه شوراى توسعه استان (سند توسعه میان مدت کردستان) تدوین شد.

معاون هماهنگى امور اقتصادى و توسعه منابع استاندار کردستان در خاتمه از مدیران استان خواست با هماهنگى وزارتخانه هاى مربوطه، تلاش کنند تا به منظور تحقق اهداف سند توسعه استان، اعتبارات ویژه در بودجه ٩٧ منظور شود.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات