خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری استان قزوین در آیین تودیع و‌ معارفه بازرسان کل استان قزوین:

سازمان بازرسی هم دست می گیرد هم مچ!

رییس کل دادگستری استان قزوین در آیین تودیع و‌ معارفه بازرسان کل استان قزوین گفت: دستگاه قضا نگهبان و مرزبان صحت و سلامت جامعه است و در راستای گسترش عدالت همیشه سرسختانه ایستاده است.
کد خبر: ۸۹۴۲۶۲۵
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، مراسم تودیع و معارفه بازرسان کل استان قزوین با حضور سراج رئیس سازمان بازرسی کشور، حجت الاسلام نورالله قدرتی رییس دادگستری کل استان قزوین، نیارکی دادستان کل استان قزوین، اعضای شورای اسلامی قزوین، استاندار قزوین و جمعی از مسئولان استانی در سالن جلسات دادگستری قزوین برگزار شد.
در این جلسه حجت الاسلام نوراله قدرتی رییس دادگستری استان قزوین ضمن اشاره به وظایف سازمان بازرسی بیان کرد: سازمان بازرسی با رسالت ها و وظایفی مهم بر دوش دارد.
وی گفت: تقارن تودیع و معارفه امروز با ایام اربعین و ماه صفر، نشانه اهمیت ویژه بازرسی و رسالتی است که بر دوش این سازمان نهاده شده و در مبارزه با ظلم و فساد و تباهی، تا پای جان ایستاده است.
رییس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: فساد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه را فرا گرفته و گاه به گونه ای می شود که دیگر موعظه و ارشاد فایده ندارد و باید یک حرکت انقلابی برای مقابله با آن صورت گیرد تا جامعه بیدار شده و مردم به میدان بیایند.
حجت الاسلام قدرتی افزود: امر به معروف و نهی از منکر فقط با سخنرانی کار ساز نیست بلکه باید عملا در مقابل فساد ایستاد و جامعه را بیدار کرد.
وی عنوان کرد: سازمان بازرسی به عنوان بخشی از دستگاه قضایی، پیشگیری از فساد را سرلوحه خود قرار داده است و در این مسیر گاها کسانی که منافعی داشته اند شانتاژ کرده و هوچی گری می کنند.
رییس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به مدیریت رییس سایق بازرسی استان قزوی اضافه کرد: با همه کمبودها بهترین مدیران، مسوولیت مدیریت را برعهده داشته اند و در این راستا من به انصاری نمره مقبول و در بعضی موارد نمره مطلوب می دهم.
قدرتی یادآور شد: سازمان بازرسی هم دست می گیرد و هم مچ می گیرد و در این مسیر باید مدیرانی انتخاب شوند که به اجرای قوانین کمک کرده و حسن نیت داشته باشند.
وی با اشاره به انجام وظیفه از سوی مسوولان خاطرنشان کرد: در سازمان بازرسی بین افراد و وابستگی آنها به احزاب و گروه ها هیچ جونه خط کشی نداریم و در اجرای قوانین هیچ تبعیضی قائل نیستیم.
رییس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: اگر مردم ببینند نهادی در اجرای وظایف قانونی خود از عدالت و انصاف خارج می شود چنین چیزی را قبول نکرده و با آن مقابله خواهند کرد.
حجت الاسلام قدرتی عنوان کرد: بعضی فکر می کنند دستگاه قضا بر اساس حب و بغض و جریان های سیاسی فعالیت کرده و تصمیم جیری می کند اما باید بدانند که دستگاه قضا بر مدار گسترش عدالت حرکت می کند.
وی بیان کرد: جریان های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی که بعد از انقلاب از مسیر اصلی انقلاب خارج شدند، این دستگاه قضا بود که پیگیر همه فعالیت های آنها بود و به عنوان مدعی العموم از وقوع جرائم با رعایت قوانین پیشگیری کرد.
رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: دستگاه قضا نگهبان و مرزبان صحت و سلامت جامعه است و در راستای گسترش عدالت همیشه سرسختانه ایستاده است.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها