بیانیه سازمان بسیج فرهنگیان کشور در آستانه 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار

سیزده آبان بی گمان یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین روزهای تاریخ معاصر ایران است. سیزده آبان ماه سالروز مناسبت‌های بزرگی در انقلاب اسلامی است، روز تبعید امام خمینی(ره)، روز دانش‌آموز و روز مبارزه با استکبار جهانی است.
کد خبر: ۸۹۴۲۵۹۸
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، یوم الله ۱۳ آبان، تبلور وحدت و همدلی مردم، تلفیق و همراهی علم و جهاد، ارج نهادن به استقلال، نفی سلطه بیگانگان و همبستگی ملت با ولایت را با خود به همراه دارد.


امام خمینی (ره) همواره بر ترویج روحیه مقاومت و فرهنگ استکبارستیزی به عنوان یکی از اصول انقلاب اسلامی تلاش کرده بودند و حال که چهار دهه از آغاز انقلاب می گذرد،بازخوانی بدعهدی ها و دشمنی های ایالات متحده آمریکا و اقدامات خصمانه دولتمردان کاخ سفید می تواند علت نفرت ملت ایران از مقامات و رژیم جنگ افروز و فتنه گر آمریکایی ، متحدان غربی و منطقه ای آنان را مشخص سازد و به سایر ملت ها نیز صادر کند.از این رو مستضعفان جهان خواهند آموخت که می توانند چپاولگران را به زباله دان تاریخ بسپارند و هویت خود را با نفی قدرت های استعماری تعریف و تقویت کنند.


روابط ایران و آمریکا چه قبل از انقلاب و چه مناسبات بعد از انقلاب حکایت از مداخلات مخرب، دشمنی و بدعهدی های مختلف داشته است، خصوصا بعد از انقلاب از همان روز اول دولتمردان آمریکایی اعم از جمهوری خواه و یا دموکرات برای براندازی نظام جمهوری اسلامی به هر وسیله‌ای و هر گزینه ای متوسل شده اند.
متاسفانه یا خوشبختانه نتیجه برجام جز اثبات بدعهدی و غیرقابل اعتماد بودن آمریکایی ها برای مردم ایران و حتی جهانیان نبوده است، بر این اساس لازم است همگان هوشمندی لازم را در برخورد با جبهه استکبار داشته باشند و همواره  از این تجربه تلخ در تصمیمات خود بهره بگیرند و برتارک تاریخ بنویسند که دلخوش کردن به دشمن نتیجه ای جز شکست را درپی نخواهد داشت.
اما امروز بازخوانی سیاهه ی دشمنی های ایالات متحده ی آمریکا و اقدامات خصمانه ی دولتمردان کاخ سفید نه تنها نفرت ملت ایران از خباثت ها، بدعهدی ها و تحریم های جدید مقامات حیله گر و فتنه گر آمریکایی است بلکه عامل اصلی ترویج روحیه استکبار ستیزی در میان نسل جدید نیز خواهد بود. لذا "مرگ بر آمریکا" یک شعار سیاسی صرف نبوده و برآمده از اعتقادات مردم ایران در راستای مبارزه با امپریالیسم جهانی است که امروزه بلای جان همه ملت هاست.


در آستانه سیزده آبان و سال روز استكبارستيزی، سازمان بسیج فرهنگیان ضمن گرامی داشت يوم الله ١٣ آبان، مواضع خود را بيان مي دارد :
۱- مبناي سياست خارجي و داخلي نظام اسلامی، نفی سلطه بيگانه و استكبارستيزی تاکید بر استقلال همه جانبه است.
۲- مقاومت تنها راه حل در برابر زورگويی مستكبرين است که هزینه آن از تسلیم به مراتب کمتر است.
۳- لازم است تمام فعالیت‌های فرهنگی،علمی، اجتماعی،اقتصادی و سیاسی اساتید،معلمان دانشجويان و دانش آموزان بر مبنای معرفت، ایمان، اخلاق و معنویت قرار بگيرد.
درپايان، سازمان بسیج فرهنگیان ضمن گرامیداشت ياد و خاطره امام راحل(ره) و شهيدان حماسه ساز سیزده آبان پنجاه و هفت و فاتحان لانه جاسوسی از آحاد مردم شريف و گرانقدر ايران به ويژه دانش آموزان و دانشجويان انقلابی برای حضور پرشور در راهپيمایی این روز دعوت می كند تا با نمايش اتحاد و همدلی و فرمان برداری از رهبر انقلاب، بار ديگر با مشت های گره كرده، ندای آزادگی سر داده و كليدواژه نه به استكبار را تبيين كنند.

ارسال نظرات