مدیر اجرائی مدیریت جامع منطقه پایلوت "آرپاچای":

پروژه های حفاظتی در منطقه پایلوت "آرپاچای" زنجان عملیاتی شد

پروژه های حفاظتی در سطح 100 هکتار در منطقه پایلوت "آرپاچای" زنجان عملیاتی شد.
کد خبر: ۸۹۴۲۵۸۲
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر اجرائی مدیریت جامع منطقه پایلوت "آرپاچای" گفت: زنان روستایی در اجرای موفق و تاثیرگذار پروژه های حفاظتی منابع طبیعی نقش مهمی دارند.

  حسین حسینی‌منفرد افزود: جنگلکاری مشارکتی دراین منطقه در حدود 45 هکتار با گونه های پسته، مو، بادام، سرو و کپه کاری مشارکتی به مساحت 50 هکتار و نهالکاری مشارکتی گل محمدی به مساحت 7 هکتار را از اقدامات اساسی صورت گرفته برای فراهم ساختن زیربنای توسعه پایدار و توانمند سازی حوزه نشینان در منطقه پایلوت می باشند.

وی در ادامه اظهار داشت: علاوه بر این در قالب یک برنامه فرهنگی و با مشارکت نماینده محترم ولی فقیه و سفیران انفال به مدت 16 ساعت کلاس های فرهنگی، آموزشی- ترویجی در جمع اهالی این هفت روستای منطقه آرپاچای برگزار شد.

مدیر اجرائی مدیریت جامع منطقه پایلوت "آرپاچای" تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش معاونت آبخیزداری اداره کل و کارشناسان آن مجموعه با اجرای پروژه های آبخوان داری و آبخیزداری در بخشی از منطقه پایلوت آرپاچای، باعث شد که مردم منطقه به دلیل پرآب شدن چشمه ها و سفره های آب زیرزمینی و سرسبزی باغات و افزایش پوشش گیاهی از دستگاه های متولی و مسئولان مربوطه ابراز رضایت نمایند و خواستار ادامه این پروژه با همکاری مردم در کل منطقه شوند.

وی با اشاره به برنامه ی در دست اجرای کشت "گل محمدی" و "آویشن" به دلیل نیاز آبی کم اقتصادی بودن این گونه ها در منطقه خاطرنشان ساخت: بنا داریم تا پس از اتمام تحقیقات و بررسی های کارشناسی بر روی دیگر گونه ها مقاوم به کم آبی و مستعد کشت در منطقه از قبیل موسیر، مریم گلی، مرزه کوهی با همکاری حوزه نشینان در منطقه پایلوت کشت شود.

 

 

 

ارسال نظرات