خبرهای داغ:
وقتي سخن از برابري زن و مرد مي شود بسياري از روشنفكران بر اين باور هستند كه زنان را وادار به كارهاي مردانه نمايند.
کد خبر: ۸۹۴۲۵۶۴
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مردان و زنان در جامعه امروزي با تضاد ها و تناقضات فراواني روبرو هستند كه قوانين بسياري از كشور مربوط به قوانين بشري يا دين دولتي مي باشد، از اين رو هيچگاه نتوانسته اند به سر مقصود هدف نايل شوند. تنها اسلام است كه در خصوص زن و مرد و حقوق اجتماعي مبتني بر قوانين وحي راه سعادت و رستگاري را براي جامعه بشري مهيا كرده است.
زن به عاطفه و اميد زنده است و مرد به تعقل و اميد.مرد در قران به عنوان تكيه زنان نامبرده شده است و براي اينكه بتوانند يك خانواده را اداره كنند و زني را به همسري برگزينند بايد لياقت و توانمندي خود را در خصوص اداره يك خانواده نشان دهند.
در طول تاريخ در كنار يك زن هميشه زني ديگر مامايي مي كرده اما بهترين ماماهاي دنيا مردان هستند و يا پخت نان در طول تاريخ محول به زنان بوده اما بهترين آشپزها در دنيا مردهستند.
وقتي جمجمه مرد و زن را مي شكافتند پيشاني مرد رشد بيشتري از زن داشت اما در ناحيه هيپو تالاموس زن رشد بيشتري از مرد دارد.كه درمرد قدرت تفكر و تعقل بالاتر است و در هيپوتالاموس احساسات و عواطف بيشتر فعاليت مي كند.
وقتي سخن از برابري زن و مرد مي شود بسياري از روشنفكران بر اين باور هستند كه زنان را وادار به كارهاي مردانه نمايند يا مردان را وادار به پرستاري از فرزند خود كنند.همين طيف هيچگاه فرماندهي جنگ را در ميدان نبرد به زنان واگذار نمي كنند و تنها براي تعادل جنسيتي و سرگرم نمودن سربازان خود در جبهه تركيبي از زنان را به همراه مردان به جبهه مي فرستند.
فرزنداني كه مهر و عاطفه مادري را تجربه نكرده باشند به مشكلات روحي فراوان دچارمي شوند و امكان خطاي آنان در جامعه زياد است و مي توانند حوادث وحشتناكي را رقم بزنند.نتيجه تساوي زن و مرد در جوامع اسلامي بيرون شدن زن از خانواده و انهدام مستحكم ترين بنياد اجتماعي كه منشا سازندگي انسان هاي بزرگ براي ترقي جامعه هستند مي شود.
اكثر زنان بدحجاب دوست ندارند كه دخترانشان بي حجاب يا بدحجاب باشند.و به طور غريزي فرزندان از نظر تربيت رفتاري به خصلت مادرانه بيشتر گرايش دارند و اين زمانيست كه زن با حربه تساوي از خانه بيرون مي شود و تربيت به عنوان يك مولفه اصولي و كاربردي مطرح نيست.
در اسلام گفته مي شود منافق درخانه فرزندان و عيالش به ميل او غذا مي خورند اما مسلمان و مرد پاك به ميل زن و فرزندانش غذا مي خورد.
يعني آن چه را كه برازنده همسر و فرزندان باشد انجام مي دهد و تازه داماد بايد سعي كند كه زن را به خانه اي بياورد كه بهتر از خانه پدري زن باشد.
مرد براي زن و زن هم متعلق به مرد است. مرد بايد زن را ريحان و سنبل خانه بداند كه زن نيز مرد را قهرمان و تكيه گاه مطمئن تلقي و قلبا دوست داشته باشد.
وقتي امام مستضعفان فرمودند: مرد از دامن زن به معراج مي رود به معناي اين است كه تمام خوبي هاي يك جامعه سالم در زنان خلاصه مي شود. زن ذره اي از مهرباني خداي متعال در زمين است كه در قالب مادر بودن نمايان مي شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها