یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک‌هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کردستان در سال تحصیلی جدید اختصاص داده‌شده است.
کد خبر: ۸۹۴۲۵۴۲
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رئیس اداره امورحمایت‌های اجتماعی کمیته امداد کردستان خدمات تحصیلی این نهاد به دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت در سال تحصیلی جدید را تشریح کرد.

فرهاد کاظمی، رئیس اداره امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد استان کردستان بابیان اینکه یکی از خدمات این نهاد کمک به تحصیل فرزندان مددجویان تحت حمایت این نهاد است، عنوان کرد: هم‌اکنون هفت هزار دانش‌آموز و دو هزار دانشجو از خدمات تحصیلی این نهاد بهره‌مند هستند.

وی بابیان اینکه خدمات تحصیلی این نهاد باهدف ارتقا سطح تحصیلی فرزندان خانوار‌های تحت حمایت با اولویت مناطق محروم، روستایی و کم برخوردار از امکانات انجام می‌شود، افزود: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک‌هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد این استان در سال تحصیلی جدید اختصاص داده‌شده است.

کاظمی در ادامه با اشاره به اینکه ۸۰۰ میلیون تومان از این مبلغ در جهت تأمین اقلام تحصیلی موردنیاز و همچنین کمک به خرید پوشاک به دانش آموزان و هزینه ثبت‌نام در مؤسسات آموزشی و باهدف تقویت بنیه تحصیلی فرزندان مددجویان پرداخت‌شده است، اعلام کرد: ۷۰۰ میلیون تومان با شروع سال تحصیلی جدید به کمک‌هزینه تحصیل دانشجویان نیازمند کردستانی اختصاص داده‌شده ست.

وی با اشاره به اینکه دانشجویانی در بین خانوار‌های تحت حمایت این نهاد داریم که جزو رتبه‌های برتر کنکور و نخبگان هستند که در رشته‌های شاخص و مقاطع تحصیلی بالا مشغول به تحصیل هستند، بیان کرد: کمیته امداد با شناسایی دانشجویان نخبه و با ارائه خدمات ویژه به این دانشجویان زمینه تحصیل آن‌ها را فراهم می‌کند.

رئیس اداره امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد استان کردستان در ادامه افزود: تلاش می‌کنیم با همکاری سازمان آموزش‌وپرورش و با شناسایی دانش آموزان نیازمند بازمانده از تحصیل و همچنین دانش‌آموزانی که به لحاظ آموزشی نیازمند ارتقا و جبران سطح آموزشی هستند به توانمندی فرهنگی در سطح خانوارهاکمک شود.

وی در ادامه با اشاره به کمک‌های مرحله نخست جشن عاطفه‌های سال جاری گفت: در این جشن نیز یک میلیارد تومان کمک از طریق خیران جمع‌آوری و در بین دانش آموزان نیازمند این استان توزیع شد و همچنین ۵۵۰ میلیون تومان دیگر نیز در قالب نوشت‌افزار از طریق خیران تهرانی به دانش آموزان نیازمند کردستانی اهدا شد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات